ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ והבהירו להם כי לא ישתפו פעולה "עם שום יוזמה להקדמת הבחירות". לדבריהם, "העברת תקציב המדינה היא צו השעה".
2 צפייה בגלריה
 יעקב ליצמן ואריה דרעי בהצהרה על הקורונה
 יעקב ליצמן ואריה דרעי בהצהרה על הקורונה
דרעי וליצמן לנתניהו וגנץ: "הימנעו מבחירות"
(צילום: שאול גולן)
בין נתניהו לגנץ ניטש ויכוח סוער בשבועות האחרונים על הצורך של מדינת ישראל בתקציב חד-שנתי או דו-שנתי. נציגיו של גנץ בקואליציה תומכים בהעברת תקציב דו-שנתי ואילו נתניהו והליכוד תומכים בהעברת תקציב חד-שנתי. גנץ אף טען השבוע בריאיון מיוחד לאולפן ynet כי "טענת נתניהו כי תקציב דו-שנתי יביא לקיצוצים היא 'פייק'".
בהודעת נציגי ש"ס ויהדות התורה לשניים נכתב כי ראשי הסיעות החרדיות הביעו התנגדות ברורה ונחרצת לקידום הליכה לבחירות. "אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות, ועצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת היא טירוף מוחלט", כתבו.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו משה גפני בני גנץ
בנימין נתניהו משה גפני בני גנץ
נתניהו גפני וגנץ. "זו העת להעברת תקציב, לא לבחירות"
(צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, אלכס קולומויסקי, יריב כץ)
דרעי ליצמן וגפני הוסיפו: "זה הזמן להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם".
הם קראו לנתניהו וגנץ "לגלות אחריות לאומית, להתכנס יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם ומניעת הליכה לבחירות מיותרות". עוד הדגישו ראשי הסיעות: "למפלגות החרדיות אין מה לחשוש מבחירות, אך טובת אזרחי ישראל לנגד עינינו".
מכחול לבן נמסר בתגובה לפניית החרדים כי "אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיגרור את המדינה לבחירות בתקופת חירום רפואית וכלכלית. דרעי, ליצמן וגפני צודקים - חייבים להעביר תקציב לשנה כפי שכל כלכלני ישראל ממליצים ולחזק את האזרחים, הכלכלה והחברה הישראלית".