2 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי בני גנץ
יעקב שבתאי בני גנץ
יעקב שבתאי בני גנץ
(צילום: עידו ארז, הדר יואביאן)
שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (יום ה') לראש הממשלה בנימין נתניהו שיתמוך במינויו של ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה הקבוע.
גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מול עשרות מינויים מקצועיים קריטיים למדינת ישראל ובהם גם פרקליט מדינה, שתקועים רק בגלל פוליטיקה קטנה של נתניהו, אני בוחר לשים את ישראל לפני הכול". הוא הסביר את החלטתו ואמר כי "ערב סגר שלישי, ברור שמדינת ישראל חייבת מפכ"ל קבוע. הודעתי לנתניהו שאתמוך במינויו המיידי של שבתאי לתפקיד".
שר הביטחון המשיך: "מול משימות האכיפה המורכבות ולאחר שנתיים שבהן מילא את התפקיד באופן ראוי להערכה ניצב מוטי כהן - מדובר בצורך לאומי". ניצב כהן עזב את המשטרה בשבוע שעבר, מבלי שהעביר הליך חפיפה מסודר למחליפו, בין היתר בשל כעסו על השר לביטחון הפנים אוחנה שלא מינה אותו למפכ"ל קבוע.

2 צפייה בגלריה
אוחנה וניצב שבתאי
אוחנה וניצב שבתאי
אוחנה וניצב שבתאי
בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי על רקע חילוקי דעות בין הליכוד לכחול לבן ובשל העובדה שמדובר בממשלת מעבר בתקופת בחירות, הממשלה לא תאשר את מינויו של ניצב קובי שבתאי למפכ"ל הקבוע של משטרת ישראל, אולם כעת גנץ חזר בו מאי-הסכמתו למינוי קבע. עם מינויו למפכ"ל קבוע, ניצב שבתאי יועלה לדרגת רב-ניצב.
ביום שישי שעבר התבקשה הממשלה לאשר במשאל טלפוני את המינוי של ניצב שבתאי לתפקיד מ"מ המפכ"ל ואת מינויה של גונדר קטי פרי לתפקיד ממלאת מקום נציבת שב"ס - גם בשל אותם שיקולים.
עוד קודם לכן אישרו חברי ועדת גולדברג, המייעצת למינויי בכירים בשירות הציבורי, את מינויו של ניצב קובי שבתאי למפכ"ל משטרת ישראל. ראש הוועדה, השופט אלעזר גולדברג היה בדעת מיעוט וסביר שלא הוכח שאין פגם בטוהר המידות של שבתאי. השר לביטחון הפנים אוחנה אמר לאחר אישור הוועדה: "אני שמח שגם הוועדה מצאה את מועמדיי, ניצב שבתאי וגונדר פרי, כראויים לראשות הארגונים הביטחוניים החשובים".