2 צפייה בגלריה
אמאל הנייה
אמאל הנייה
עזבה את הרצועה. אמאל הנייה
מצרים אפשרה לאשתו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה לעזוב את רצועת עזה ולהצטרף לבעלה השוהה בשנתיים האחרונות בקטאר אחרי שבמשך כל התקופה הזאת השלטונות בקהיר אסרו עליה לצאת מהרצועה דרך מעבר רפיח. אתמול (שני) עזבה אמאל הנייה את עזה יחד עם עוד כמה מבני משפחתה והיא נמצאת כעת בקהיר.
הנייה עזבה את הרצועה דרך מעבר רפיח יחד עם משלחת בכירה של חמאס שהגיעה לקהיר למפגש של הפלגים הפלסטינים הצפוי להתחיל בשבת בנוגע לסיום הפיצול הפנים פלסטיני. איסמאעיל הנייה עצמו הגיע גם הוא לקהיר מטורקיה למפגש עם הפלגים ועם רעייתו.
2 צפייה בגלריה
איסמעיל הניה
איסמעיל הניה
הגיע לשיחות בקהיר, משם יחזור עם אשתו לקטאר. הנייה
(צילום: AFP)
בתום הדיונים אשתו של הנייה תצטרף אליו למקום מושבו בקטאר ולא תשוב לרצועת עזה. בשנתיים האחרונות סירבה מצרים לבקשות חוזרות ונשנות של הנייה שתאפשר לאשתו לעזוב את רצועת עזה ולהצטרף אליו לדוחא שבקטאר. נראה כי הסירוב המצרי היה בשל רצון של קהיר להשאיר אמצעי לחץ על הנייה.
סביר שההסכמה של מצרים להגעת אמאל הנייה לקהיר ומשם לקטאר גובתה בדרישות או ציפיות מצריות להתגמשות של חמאס בסוגיות מסוימות שלמצרים חשוב לפתור. סוגיות כאלה הינן המגעים לשיקום רצועת עזה, המשא ומתן לגיבוש עסקת חילופי שבויים עם ישראל וכדומה.
אמאל הנייה מעולם לא היתה דמות ציבורית. היא שמרה על פרופיל נמוך והתרחקה מאור הזרקורים. בשנים האחרונות היא לא נראתה באירועים רשמיים של חמאס.