יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, העריך בריאיון לאולפן ynet הבוקר (יום ב') כי אף שח"כ בצלאל סמוטריץ' התפצל ממפלגת ימינה של נפתלי בנט ואיילת שקד, מפלגתו לא תתאחד עם עוצמה יהודית. "יש הרבה היגיון בזה שימינה תפנה לקולות המרכז ואנחנו נקים משהו עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. לצערי אני לא רואה היתכנות שסמוטריץ' יתחבר אלינו. הסיכוי נמוך, הוא לוטש עיניים לאחרים", הוא אמר.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר באולפן ynet
איתמר בן גביר באולפן ynet
יש עוד אופציות לחיבורים. בן גביר
(צילום: הדר יואביאן)
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
בן גביר טען כי סמוטריץ', שלהערכתו עדיין רוצה לחבור לבנט, צודק באומרו שיו"ר ימינה כבר לא מדבר על אג'נדה ימנית. "צריך לעשות רפורמה במערכת המשפטית, עונש מוות למחבלים, כל מיני דברים שבנט הצהיר שהוא כבר לא שם", אמר. "בנט פונה לקולות מרכז, יש לו אג'נדה אחרת, זה בסדר גמור. אני רק חושב שחייבת להיות מימין לבנט מפלגה שמדברת על כל הערכים האלה. לא רק של הציונות הדתית".
נתניהו מעורב במגעים? "נתניהו ואנשי הליכוד יודעים שהדרך לממשלת 61 היא אחת – איחוד שאני מדבר עליו. אני חושב שאם לא תהיה מפלגת ימין מימין לימינה ולליכוד לא תהיה ממשלת 61. יש היתכנות לחיבור גם בלי בצלאל".

אתה תרוץ עד הסוף? "כל מה שאמרתי במועד א', ב' וג' התקיים. אני רוצה שתהיה אופציה למי להצביע. באים לפה הרבה פוליטיקאים, כולם באים מדברים ובסוף עושים משהו אחר. אני אגיד משהו שאני לא מתכוון אליו מחר בבוקר?".
עם מי תתחבר אם לא עם סמוטריץ'? "יש את אלי ישי, יש את הבית היהודי, יש כל מיני גורמים כאלה ואחרים. ברור לי שצריך להיות חיבור לא רק מגדרי".
קיבלתם הבטחה מנתניהו? תפקיד ביצועי בממשלה? "עם כל ההבטחות של ראש הממשלה או מי שזה לא יהיה, המתמטיקה פשוטה. אם יהיו לנו ארבעה-חמישה מנדטים, אם נהיה ה-61, לא צריך הבטחות מאף אחד. הטלפונים לא יפסיקו לצלצל. אם לא נהיה שם – לא תהיה ממשלת ימין. אני צריך חיבור. 84 אלף קולות שהצביעו זה המון. במועד ב' רצינו מקום אחד ריאלי, וסיעת ימינה יכולה הייתה להיות 10 מנדטים".