נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף היום את ד"ר דברה בירקס, מתאמת כוח המשימה של הבית הלבן למלחמה בנגיף הקורונה. אחרי שבירקס הזהירה את הציבור מהתפשטות המגפה, ונשמעה פסימית למדי, אמר טראמפ שדבריה "פתטיים".
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה ארה"ב דבורה בירקס צוות הבית הלבן צעיפים אופנה
נגיף קורונה ארה"ב דבורה בירקס צוות הבית הלבן צעיפים אופנה
טראמפ ובירקס בבית הלבן
(צילום: EPA)
טראמפ כועס על הסיקור התקשורתי של הטיפול במשבר הקורונה, שלטענתו מגמתי ופסימי. הוא טען שבירקס נכנעה ללחץ להישמע שלילית. "דברה בלעה את הפיתיון ופגעה בנו. פתטית!", צייץ הנשיא בטוויטר.
בראיון אתמול ל-CNN אמרה בירקס שארה"ב, שבה מתו עד כה קרוב ל-155,000 חולי קורונה, נכנסת ל"שלב חדש" במשבר. "ההתפשטות יוצאת דופן", אמרה בירקס בעקבות הזינוק בנדבקים. "לכל מי שגר באזור כפרי: אתם לא חסינים או מוגנים מהנגיף".
טראמפ אמר שהאזהרה של בירקס הייתה רק אחרי שהיא הותקפה על ידי ננסי פלוסי, היו"ר הדמוקרטית של בית הנבחרים. פלוסי ודמוקרטים אחרים מתחו ביקורת על התנהלותה של המומחית הוותיקה לבריאות הציבור, ואמרו שהצהרותיה מושפעות מהרצון לרצות את טראמפ. "אני חושבת שהנשיא מפיץ דיס-אינפורמציה על הנגיף ושהיא מינוי שלו, ולכן אין לי שום אמון", אמרה פלוסי על בירקס.
אתמול יצא הבית הלבן להגנתה של בירקס. "מאוד לא אחראי מצדה של היו"ר פלוסי לנסות שוב ושוב לפגוע וליצור חוסר אמון ציבורי בד"ר בירקס, המומחית המובילה לבריאות הציבור בצוות המשימה למאבק בנגיף הקורונה", צייצה בטוויטר אליסה פרח, שעומדת בראש מערך התקשורת האסטרטגית. "זה גם פשוט לא נכון. נקודה".
אחרי ההודעה של הבית הלבן השמיע טראמפ דברים אחרים. "ננסי פלוסי המשוגעת אמרה דברים איומים על ד"ר דברה בירקס, ותקפה אותה בגלל שהיא הייתה יותר מדי חיובית בעבודה הטובה מאוד שאנחנו עושים במאבק בווירוס הסיני, כולל חיסונים וטיפולים. במטרה לסתור את דבריה של ננסי, דברה בלעה את הפיתיון ופגעה בנו. פתטית!", כתב הנשיא בטוויטר.
במהלך משבר הקורונה תקף טראמפ גם מומחה בכיר נוסף שנרתם למאבק בקורונה, ד"ר אנתוני פאוצ'י. טראמפ כעס על התחזיות הקודרות של פאוצ'י, והשמיע הצהרות אופטימיות יותר. כשתקף את המומחה הוותיק טען טראמפ שאפוצ'י מבהיל את הציבור ומטעה אותו. בשבוע שעבר אמר שזה "לא הוגן" ששיעור התמיכה של פאוצ'י בציבור גבוה בהרבה משלו.