נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיבח את המשטרה, המעיט באלימות המשטרתית נגד שחורים ואמר כי "יותר אנשים לבנים" נהרגים על ידי שוטרים.
4 צפייה בגלריה
"יותר לבנים נהרגים משחורים". טראמפ
"יותר לבנים נהרגים משחורים". טראמפ
"יותר לבנים נהרגים משחורים". טראמפ
(צילום: MCT)
בריאיון לרשת CBS נשאל הנשיא הרפובליקני מדוע שחורים עדיין נהרגים על ידי רשויות אכיפת החוק. "וכך גם אנשים לבנים, גם אנשים לבנים. איזו שאלה נוראית לשאול. כך גם אנשים לבנים. יותר אנשים לבנים, אגב", השיב טראמפ.
מותו של ג'ורג' פלויד, אפרו-אמריקני, ב-25 במאי בזמן מעצר על ידי שוטרים במיניאפוליס עורר גל מחאה ברחבי ארה"ב. ההפגנות הביאו להתמקדות מוגברת באלימות המשטרתית נגד שחורים.

על פי ניתוח של ה"וושינגטון פוסט", מחצית מהאנשים שנורים על ידי שוטרים ונהרגים בארה"ב הם אכן לבנים, אך שחורים נורים ונהרגים ביחס לא פרופורציונאלי לגודלם באוכלוסייה. מנתוני העיתון עולה כי הם מהווים פחות מ-13% מאוכלוסיית ארה"ב, אך שיעור השחורים הנהרגים על ידי שוטרים גבוהה פי שניים יחסית ללבנים.
חלק מהאמריקנים טוענים כי המפגינים מתנועת Black Lives Matter משמיצים את המשטרה באופן בלתי הוגן. טראמפ, שוחח עם כתבים בבית הלבן, הגן על השוטרים ואמר כי הם "עושים עבודה מדהימה במדינה הזו". "אתה יכול להיות שוטר מושחת, גרוע, כמו בכל ענף, כל עסק ובכל מקצוע", הוסיף טראמפ.
4 צפייה בגלריה
כרזת מחאה עם איור של ג'ורג' פלויד ב פלורידה מהומות ב ארה"ב
כרזת מחאה עם איור של ג'ורג' פלויד ב פלורידה מהומות ב ארה"ב
"גזענות מוחלטת". המחאה אחרי מותו של ג'ורג' פלויד
(צילום: MCT)
האיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות מסר בתגובה כי דבריו של טראמפ גזעניים. "הגזענות של טראמפ כל כך מוחלטת שהוא ממשיך לסרב לתת אפילו הכרה שבשתיקה למגפת האלימות המשטרתית נגד אנשים שחורים באמריקה", נמסר.
המחאה האחרונה העלתה גם שאלות חדשות בנוגע להמשך הנפת דגל הקונפדרציה בכמה אזורים בארה"ב ובנוגע לשימור פסלים המנציחים את מנהיגי הקונפדרציה במהלך מלחמת האזרחים במקומות בולטים.
כשנשאל בריאיון אם צריך "להוריד את הדגל", השיב טראמפ: "אני מכיר אנשים שאוהבים את דגל הקונפדרציה והם לא תומכים בעבדות". הוא הוסיף כי "זה חופש הביטוי".