2 צפייה בגלריה
חיים יעקב שלום
חיים יעקב שלום
"כאב עצום". המנוח, חיים יעקב שלום
חיים יעקב שלום, בן 22 מביתר עילית, נהרג אחר הצהריים (יום ד') לאחר שתקרת דירה שבה עבד בעפולה קרסה עליו. הוא פונה לבית החולים העמק שבעיר - לשם הגיעו גם בני משפחתו - אך מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו והם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה בשיתוף משרד העבודה.
התאונה אירעה בדירה ברחוב צבי פנקס, סמוך ל-13:30. חובשי רפואת חירום במד"א, אלעד כהן וחן יסניץ, שחזרו: "כשהגענו למקום, הובילו אותנו אל הפועל שנלכד תחת חלקי בטון שקרסו מהתקרה. הוא היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב-מערכתית קשה. יחד עם הפועלים, חילצנו אותו והענקנו לו טיפול רפואי מתקדם שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".
2 צפייה בגלריה
אתר קריסת התקרה שבו נהרג פועל
אתר קריסת התקרה שבו נהרג פועל
הדירה שבה קרסה התקרה בעפולה
(צילום: משרד העבודה )
"הוא היה אדם חייכן, איש עבודה ואהוב על חבריו. ההודעה על דבר מותו הכתה את כולם בהלם. זה כאב עצום", אמר אחד מחבריו - ואחר הוסיף: "לא מעכל. הוא היה חבר אמת".
ד"ר הדס תגרי, מנהלת "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה" אמרה: "בעת שכלל המשק משותק ומסוגר, התאונות הקטלניות באתרי הבנייה אינן עוצרות ושוב מוטלת באחד מהם גופתו של בחור צעיר – בקושי בן 22 - העובד ה-24 שנהרג באתרי הבנייה מתחילת השנה.
"אחד הגורמים למצב הבטיחות הרעוע באתרי הבנייה הוא רמת ההכשרה הירודה של עובדים רבים, בעיה שאמורה הייתה לבוא על פתרונה בעקבות התחייבותו של משרד העבודה כלפי ההסתדרות בהסכם מנובמבר 2018 שלפיו תיאכף חובת השתלמות בסיסית לכל עובד באתרי הבנייה – אולם חובה זו לא מומשה".
מנגד, חזי שוורצמן, מפקח ראשי במינהל הבטיחות, דחה את טענותיה של ד"ר תגרי: "שוב מדובר באתר שלא מדווח לנו - לא על-ידי הקבלן ולא על-ידי הרשות המקומית".
עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, הוסיף: "תאונות של קריסת חלקי בטון מתקרה פשוט לא צריכות לקרות. בענף השיפוצים ישנה תופעה רחבה מאוד של קבלנים שמבצעים עבודות שיפוץ נרחבות מבלי שיש להם רשיון קבלן, כנדרש בחוק. אנו קוראים לכל בעלי הבתים הפרטיים המשפצים להקפיד בטרם מסירת העבודה לקבלן שיפוצים לדרוש לראות תעודת קבלן רשום על שם מבצע העבודה ולדרוש אישור קיום ביטוחי מחברת ביטוח שלפיו אכן קיים כיסוי ביטוחי לעבודות השיפוץ".