הרכב השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הורו היום (שני) לפרקליטות למסור הבהרות בעניין טענות מצד סנגוריהם של שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים בתיק 4000.
בצוות ההגנה של בני הזוג טענו כי הניסיון של חוקרת המשטרה להשפיע על הנאשמים, באמצעות בנם, להחליף את עורך הדין ז'ק חן, ובכך לשכנע אותם לחתום על הסכם של עדי מדינה. בפרקליטות טענו מנגד כי נושא הייצוג עלה בכלל מצד הבן.
2 צפייה בגלריה
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
הרכב השופטים
(צילום: עמית שאבי)
עורכת הדין מיכל רוזן-עוזר אמרה לפני שבועיים בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים כי תמליל השיחה בין בנם של בני הזוג לחוקרי המשטרה הושחר ולא הוגש לצוות ההגנה במלואו. השופטים דרשו מהפרקליטות להשיב אם יש בידיה תמליל מתוקן, ואם כן - עליה לציין ממתי הוא מצוי בידה, ומדוע לא נמסר להגנה.
כמו כן דרשו השופטים מהפרקליטות להודיע אם יש מידע נוסף בעניין הפערים בין ההקלטות לתמליל החקירה, ולהשיב מדוע לא העבירה את התמלילים באופן ממוחשב כדי שההגנה תוכל להשלים את החסר.
בפרקליטות דחו את הטענות אך הודו כי הפערים בין תמלול להקלטת השיחה נעשו בטעות על ידי המתמלל. "אכן, עיון בתמלול שהועבר לעיונם של הנאשמים מעלה שהוא חסר במספר מקומות לעומת התיעוד הקולי של השיחה אלא שכאמור, חוסרים אלה אינם נובעים מניסיון הסתרה של האמור בהקלטה. אלא מהשמטות של המתמלל אשר כפי הנראה לא הבין מילים ומשפטים ששמע", נכתב בתגובת הפרקליטות.
2 צפייה בגלריה
צוות ההגנה טוען להסתרת מידע מהחקירה. אור אלוביץ'
צוות ההגנה טוען להסתרת מידע מהחקירה. אור אלוביץ'
צוות ההגנה טוען להסתרת מידע מהחקירה. אור אלוביץ'
(צילום: אוראל כהן)
עוד הדגישו בפרקליטות כי הקלטת השיחות נמסרו לידי הזוג אלוביץ' לקראת השימוע שלפני הגשת כתב האישום, שנערך לפני כשנה, כך שבעיניהם אין בסיס לטענות על הסתרת חומרי חקירה.
בספטמבר האחרון, לאחר שיו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק את טענותיהם של בני הזוג אלוביץ', השיב היועמ"ש כי "אין שחר לטענות לגבי לחץ שהופעל כביכול על עדי מדינה כדי שימסרו גרסאות שאינן אמת בתיקי נתניהו". מנדלבליט טען כי הדברים נלקחו מציטוט מקוטע שלא שיקף נאמנה את הדברים, ובקריאת כלל חומרי החקירה עלתה תמונה שונה לגמרי.
לדברי רוזן עוזר, התמלילים של אור אלוביץ' שהתגלו לאחר בדיקת היועמ"ש, נתנו אינדיקציה לכך שייתכנו פערים נוספים בחומרי החקירה, מה שידרוש מצוות ההגנה עוד חודשים ארוכים כדי לעבור על כל החומרים ביסודיות.