3 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
תלמידים בתל אביב
(צילום: AFP)
כמעט שבוע חלף ממועד פתיחת שנת הלימודים, והתפשטות הנגיף החוזרת בישראל הובילה לסגירה ממוקדת של שכבות בבתי ספר ולשליחת תלמידים לבידוד. ומה עושה תלמיד שחי בעיר אדומה ולומד בעיר ירוקה? עושים סדר בבלגן.
מה עושים במקרה שבו תלמיד או איש צוות חינוכי מאובחן כחולה קורונה? עם קבלת ההודעה על ידי רשויות הבריאות או ההורים על חולה מאומת יש לוודא כי הוא אינו נוכח במוסד ופועל על פי הנחיות משרד הבריאות. פינוי תלמיד מאומת אשר נמצא בבית הספר והכנסה לבידוד של תלמידים אחרים ייעשו בתיאום עם ההורים והרשות המקומית, תוך רישום ומעקב של המקרה.
האם כל התלמידים שהיו בקרבתו של התלמיד החולה צריכים להיכנס לבידוד? בשלב הראשון תיסגר השכבה במוסד החינוכי בה למד התלמיד – והתלמידים יישלחו לביתם עד להגעת מסקנות החקירה האפידמיולוגית.

מה עושים תלמידים שנמצאים בבית הספר בזמן שהוחלט לסגור אותו? התלמידים, וגם עובדי ההוראה, יישארו בכיתות הלימוד, למעט החולה המאומת, מבלי לפגוש קבוצות אחרות עד תום יום הלימודים. ילדים שיש ביכולתם להתפנות מבית הספר לפני סיום יום הלימודים יעשו זאת בהתאם להנחיות שיקבלו.
מה קורה בגן ילדים בזמן שמגלים שאחד הילדים חלה בקורונה? גני הילדים ייסגרו עד הגעת מסקנות החקירה האפידמיולוגית וההנחיות שיתקבלו בעקבותיהן. הילדים ועובדי ההוראה, למעט החולה המאומת, יישארו בגן עד תום יום הלימודים. הורים יכולים לאסוף את ילדיהם מוקדם יותר.
3 צפייה בגלריה
אשקלון
אשקלון
אשקלון
(צילום: AP)
מי מוסמך לסגור בית ספר באופן מלא או חלקי בגלל התפרצות קורונה במקום? החלטה על סגירת בתי ספר תתקבל על ידי משרד החינוך בשיתוף משרד הבריאות והרשויות המקומיות.
מי מוסמך לפתוח מחדש מוסד חינוכי? ההחלטה לפתוח מחדש בית ספר או גן, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, היא בסמכות מנהל המחוז במשרד החינוך.
כמה תלמידים בישראל נמצאים בבידוד מאז פתיחת שנת הלימודים? משרד החינוך עדיין מגבש את הנתונים. בתום התהליך הם יונגשו לציבור באופן מסודר.
3 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
משרד החינוך עדיין לא יודע כמה מוסדות נסגרו
(צילום: EPA)
איך אפשר לדעת אילו מוסדות חינוך נסגרו בגלל הקורונה? גם כאן משרד החינוך עדיין לא פרסם רשימה מעודכנת ומלאה.
מה עושה תלמיד שחי בעיר אדומה ולומד בעיר ירוקה? בהתאם להחלטת קבינט הקורונה הלימודים בערים אדומות לא מתקיימים, למעט מסגרות של חינוך מיוחד וילדים ונוער בסיכון. לגבי תלמידים שלומדים מחוץ ליישוב שלהם, בערים ירוקות, תתאפשר היציאה שלהם לשם כך.
האם משפחות עם נפשות שנמצאות בסיכון בריאותי ולא יכולות לשלוח את הילדים למוסדות חינוך מקבלות מענה כלשהו למגבלות שלהן? משרד החינוך עדיין לא פרסם נוהל מסודר בנושא.
האם מורים בסיכון נדרשים ללמד בבתי הספר? משרד החינוך קיבל את הצעת בית הדין המחוזי לעבודה בנושא - למורים בסיכון שמלמדים בכיתות ג' עד י"ב מוצע ללמד מרחוק. עובדי הוראה בסיכון בגנים ובכיתות א' ו-ב' יוכלו לצאת לחל"ת, כאשר המדינה תממן באותה תקופה את התנאים הסוציאליים שלהם.
אילו פעולות מתבצעות כדי למנוע הדבקה בתוך צוותי ההוראה? קיימות הנחיות מסודרות שיש לנהוג לפיהן. הן מספקות שורה של כללי זהירות ומניעה, בין היתר שמירה על מרחק של שני מטרים לפחות בין המורים והמחנכים וחבישת מסכה. לצד זאת, הוצבו אמצעי מיגון והיגיינה ברחבי מוסדות החינוך.