יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, מסר הערב (יום שלישי) הצהרה לוחמנית לתקשורת בדבר המשך דרכו לקראת הריצה בבחירות לכנסת ה-24. הוא כינה את מבקריו הפוליטיים "בכיינים" ו"פחדנים", טען כי "כחול לבן הצילה את המדינה" והדגיש כי ירוץ בבחירות הקרובות: "נביא את ישראל לחוף מבטחים". ההצהרה הועברה בשידור חי ב-ynet.
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"עשיתי רק את החשבון של אזרחי המדינה". גנץ
(צילום: אלעד מלכה)
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו. גנץ תקף: "אין טיפת אמת בדרכו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בפתח דבריו אמר גנץ: "נקודת האור שמחכה לכולנו במערכת הבחירות הקרובה היא שבסופה נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו ויסיים להקריב את עתיד ישראל למען עתידו האישי, המשפטי והפוליטי".
"סיום דרכו הפוליטית של נתניהו הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן", הוסיף גנץ, "אך לא ההישג היחיד. כחול לבן פרצה את הדרך לכך, כחול לבן הצילה את המדינה. נכון, נשכבנו על הגדר, ויש שאומרים שנשכבנו על הרימון. אנחנו משלמים על כך מחיר פוליטי כבד מאוד, אבל כמו שעשיתי בכל 40 השנים האחרונות - אני לא חושב על עצמי לרגע, אני חושב עליכם".
"ידענו מי הוא נתניהו לפני שנכנסנו", אמר גנץ. "ידענו שאין טיפת אמת בדרכו. לא עבר יום אחד בממשלה שבה הוא ראה את טובתכם. הותקפתי ואני מותקף מדי יום בעודי בולם את המהלכים המסוכנים שנתניהו הוביל כאן. רבים אמרו שאני מתאבד פוליטי - זה לא עניין אותי אז ולא מעניין אותי גם היום".
4 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן באולפן ynet
אבי ניסנקורן באולפן ynet
ניסנקורן. גנץ אמר עליו: "הוא היה המבצע, אני הייתי הנווט"
(צילום: קובי קואנקס)
לאחר מכן הדגיש גנץ כי לא היה סיכוי לממשלה ללא נתניהו, ואמר כי בחר להיכנס לממשלה בעקבות הסכנה שבבחירות הרביעיות נתניהו ינצח כפי שחזו אז הסקרים. לדבריו, "נחרדתי מהפקרת ניהול משבר הקורונה בידי נתניהו לבדו בתקופת בחירות".
לאחר מכן עבר גנץ למתקפה חסרת תקדים מצדו על הפוליטיקאים שביקרו אותו: "לכל הבכיינים והפחדנים, הגיעה העת להתעמת עם העובדות. בזמן שישבתם והקלדתם מנעתי את סגירת בתי המשפט. בזמן שצייצתם דאגתי שתוכלו להפגין - גם נגדי. בזמן שישנתם שמרתי על העליונות הביטחונית של מדינת ישראל. בזמן שנתתם טיפים מהיציע, הכפלתי פי 10 את מערך הבדיקות. בזמן שעשיתם חישובים פוליטיים, עשיתי רק את החשבון של אזרחי המדינה". 
"נלחמתי נגד סגרים מוגזמים משיקולים פוליטיים", הוסיף גנץ. "הצלנו את הדמוקרטיה במקום שבו ראש הממשלה מונע לפעמים משיקולים זרים". לאחר מכן קרא גנץ: "עד לבחירות נשמור על הממשלה מבפנים, ואחריהן תהיה פה ברית של שותפות נגד נתניהו - ברית שותפות למען מדינת ישראל".
"בבחירות הקרובות תהיה מפלגה אחת ומנהיג אחד שיפסידו (הליכוד ונתניהו), והרבה מפלגות ומנהיגים שינצחו", אמר. "אלה ימים לא פשוטים, אבל לפעמים צריך לגזום את הצמרות כדי שהשורשים יעמיקו. מי שלא רוצה, ילך. נבנה קבוצה חזקה ומלוכדת".
4 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
"יעשה מה שנכון עבורו". אשכנזי
(צילום: מוטי קמחי)
גנץ הכריז: "כחול לבן בראשותי תהיה חלק מוביל בתהליכי התיקון. כפי שידענו להציל את ישראל מנתניהו, נדע לנווט אותה לחוף מבטחים. האנרגיה שלי לא נפגעת מההתקפות שאני סופג. אני משרת את כולם, קם בבוקר בשביל זה והולך לישון מעט בלילה בשביל זה. אני קם מחדש כל בוקר בשנתיים האחרונות, שבאו אחרי 40 שנה שקדמו להן".
בהמשך נשאל גנץ על הטעויות שעשה, והשיב: "אני לא אדם מושלם, עשיתי טעויות לאורך הדרך. אין אדם שלא טועה. אני לא מתחרט ששמרתי על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק. אני מצטער שהיה אדם אחד ישר בתמונה, ואדם (נתניהו) שהתנהג כמו נוכל".
לאחר מכן נשאל לגבי עזיבת ניסנקורן, שחבר לחולדאי, ואמר כי "אני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם. הוא היה המבצע, ואני הייתי הנווט. כך היה וכך יהיה גם בעתיד". הוא שיבח גם את אשכנזי, שצפוי לעזוב, ואמר כי "גבי הוא חבר של שנים רבות, גם בחיים הצבאיים והפוליטיים. אני בטוח שהוא יבחר את הדרך הנכונה עבור עצמו ויהיה חלק מהמסגרת הכללית שלנו".
גנץ, שעד לחבירתו לממשלה עמד בראש מפלגה שזכתה ביותר מ-30 מנדטים במשך שלוש מערכות בחירות רצופות, מתמודד בשבועות האחרונים עם סקרים לא מחמיאים שחוזים למפלגה מאבק עיקש באזור אחוז החסימה. על רקע הדעיכה בסקרים הודיע היום שר המשפטים אבי ניסנקורן על עזיבת כחול לבן וחבירה למפלגתו החדשה של רון חולדאי.
גם שר החוץ גבי אשכנזי ממפלגתו של גנץ צפוי למסור הערב הודעה ולהתייחס לראשונה לעתידו הפוליטי. כפי שדיווחנו ב-ynet, אשכנזי נמצא גם הוא בדרך החוצה מכחול לבן. ביום ראשון הוא נפגש עם גנץ, והשניים סיכמו ביניהם שאשכנזי לא יגיד דבר עד ששר הביטחון לא ידבר. הערב אחרי ההצהרה של גנץ, או לכל המאוחר מחר, ידבר אשכנזי ויודיע על כוונותיו.