2 צפייה בגלריה
עצרת הגאווה בבאר שבע
עצרת הגאווה בבאר שבע
עצרת גאווה בבאר שבע ביוני
(צילום: הרצל יוסף)
תוכנית חדשה של המשרד לשוויון חברתי מבקשת לחזק את אוכלוסיית הלהט"ב באמצעות העברת תקציבים עבורה לרשויות המקומיות. לפי תוכנית שמקדמים השרה לשוויון חברתי מירב כהן וח"כ איתן גינזבורג יועברו יותר מעשרה מיליון שקלים לצורכי הקהילה הגאה.
המשרד לשוויון חברתי פרסם היום (רביעי) "קול קורא" לרשויות המקומיות המעוניינות להוציא אל הפועל תוכניות לחיזוק ופיתוח קהילות הלהט"ב בתחומן. לפי התוכנית יוענקו תקציבים לשירותים ומיזמים כגון קבוצות הדרכה למשפחות גאות, קבוצות תמיכה וסיוע לאזרחים ותיקים גאים, תוכניות בתחומי התעסוקה לטרנסג'נדרים, תמיכה בלהט"ב שיצאו לאחרונה מהארון ופעילויות נוספות בתחומי הקהילה, הרווחה והחינוך ברשות המקומית.
2 צפייה בגלריה
מירב כהן ואיתן גינזבורג
מירב כהן ואיתן גינזבורג
יוזמי התוכנית מירב כהן ואיתן גינזבורג
(צילום: אוהד צויגנברג , אבי מועלם)

"מדובר באבן דרך משמעותית ובתכנית תקדימית לחיזוק הקהילה הגאה, היוצרת שיתוף פעולה ממשלתי עם השלטון המקומי במתן מענה לקהילות להט"ב בכל רחבי הארץ", אמרה השרה כהן. "בחודשים האחרונים פעלנו מסביב לשעון כדי להבטיח שבניגוד לפעמים קודמות - התוכנית הזו לא תישאר על הנייר. אחד היעדים המרכזיים של התכנית החדשה הוא הוצאת הבשורה הגאה אל הפריפריה החברתית והגיאוגרפית. אוכלוסיות להט"ב מחוץ למרכזי הערים הגדולות מרגישות פעמים רבות מבודדות מיתר האוכלוסייה ונמנעות מלקחת חלק בחיי הקהילה המקומית. את המציאות הזו אנחנו מבקשים לשנות".
יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג הוסיף: "אני קורא לרשויות המקומיות, בדגש על הרשויות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, לנצל את התקציב החשוב הזה ולפנות אל המשרד לשוויון חברתי כדי לממש אותו. אסור לנו להשאיר אף אחד מאחור. אני מקווה ומאמין שהתקציב שאושר ייתן מענה לצרכי הקהילה הגאה ביישובים השונים".
יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר בירכה על התוכנית. "מדובר בבשורה מרגשת שתשפר את חייהם של מאות אלפי להט"ב ברחבי הארץ ותקדם את המהפכה המקומית הגאה. לכל אחד ואחת מגיעה הזכות לחיות את חייהם בביטחון ולא משנה אם הוא גר בתל אביב או בנתיבות. אנחנו מקווים שנמשיך לראות יותר ויותר רשויות מקומיות שמקדמות שוויון וביטחון לחברי הקהילה".