תושב הצפון בשנות ה-30 לחייו, שהיה אמור לטוס לברלין באפריל עם חברת הלואו-קוסט האירית "ריינאייר", איים לפגוע במטוסי החברה ואף להטמין בהם פצצה אם לא יקבל החזר כספי בגין טיסתו שבוטלה עקב משבר הקורונה. המקרה התרחש לפני שבועיים. בחברת התעופה התייחסו למקרה בחומרה רבה וערבו מיד את רשות שדות התעופה, ששלחה את כוחות הביטחון בנתב"ג לסרוק את המטוסים. בהמשך עודכנו במקרה גורמי הביטחון הרלוונטיים.
1 צפייה בגלריה
מטוס ריינאייר
מטוס ריינאייר
"תבדקו את המטוסים שלכם". מטוס של חברת ריינאייר
במייל ששלחה חברת התעופה והגיע לידי ynet מתועדת השיחה של הישראלי עם נציג שירות של החברה היושב באירלנד. "היה לנו לקוח שאיים לפוצץ את הטיסה", נכתב במייל שנשלח לגורמי הביטחון בנתב"ג.
"המילים המדויקות של הלקוח היו: 'אתם תחזירו לי את כל הכסף לפני שאני אתעצבן ואשתגע. אני סופר (את הדקות – א"ב) ואני רציני. אם אני לא אקבל את ההחזר הכספי שלי, משהו רע יקרה בחברה שלכם. אני מחכה לראות את 9.90 האירו שלי ואם לא, אני אפתור את זה בדרך שלי. תבדקו את המטוסים שלכם ב-48 השעות הקרובות כדי לוודא שאין לכם בהם פצצות. אם אתם לא תחזירו את הכסף, יקרה משהו רע'", נכתב.
בשיחה עם הלקוח הוא טען כי רק אחרי שאיים הסכימה החברה להחזיר לו את הכסף, סכום של 9.90 אירו שנגבו ממנו עבור תוספת מיסי נמל. את ההחזר על הטיסה עצמה, בסך 127 אירו, הוא קיבל בזמן. "רק רציתי את הכסף שלי וכל דבר שלא ניסיתי הם לא הסכימו להחזיר את הכסף", אמר הלקוח ל-ynet .
"ההתנהלות שלהם לא השאירה לי ברירה. שעה אחרי ההתכתבות הזאת, נציגה מהחברה התנצלה על ההתנהלות שלהם וקבלתי החזר על הכסף. אני לא יודע אם זה בגלל האיומים שלי", הוא אמר. "חיכיתי יותר משלושה חודשים להחזר וכל הזמן היו עוד ועוד תירוצים. התשובות שלהם היו עם אפס רגישות, בקשתי אחראי או מנהל, אמרו לי שאי אפשר".
הלקוח הביע צער על כך שגרם להקפצת מערך הביטחון בנתב"ג. "בסוף אמרתי לנציגה שאני מצטער שהדברים יצאו משליטה, אין לי כוונה לפגוע באף אחד", אמר הלקוח. "הרגשתי שבתור לקוח קטן לא ספרו אותי. אני לא טרוריסט ולא נתתי להם מידע ספציפי, אלא משהו כללי מאוד".