קבוצה של חרדים קיצוניים הגיעו ביום הזיכרון להר המנוחות בירושלים לקברים של חללי צה"ל, חיללו אותם ושרפו את הזרים והדגלים שהונחו על קבריהם. ראש הממשלה, הרמטכ"ל וחבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה גינו את המעשה וקראו למצות את הדין עם האחראים לו.
ככל הנראה אותה קבוצה חיללה אתמול קברים בהר המנוחות. המשחיתים אספו את זרי הפרחים והדגלים מקברי החללים, ולאחר מכן שרפו אותם. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה מחאה נגד חברי כנסת חרדים שהשתתפו באירועי יום הזיכרון.
3 צפייה בגלריה
חרדים קיצוניים שרפו זרי פרחים שהונחו על מצבות חללי צה"ל
חרדים קיצוניים שרפו זרי פרחים שהונחו על מצבות חללי צה"ל
זרי הפרחים שהוצתו
(צילום: ישראל קרויס)
3 צפייה בגלריה
טקס ערב יום הזיכרון
טקס ערב יום הזיכרון
"התנהגות בזויה ומקוממת". כוכבי
(צילום: סנטרל הפקות)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נעשה מעשה מזעזע של חילול כבוד הנופלים שבזכותם כולנו חיים כאן. אני מגנה בתוקף את המעשה הברברי ואני מצפה מהגורמים המוסמכים למצות את הדין עם האחראים במהירות האפשרית.
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה את המעשה: "מדובר באירוע חמור ומביש, המבטא פגיעה במגיני המדינה ובערכיה. צה"ל מחזק את המשפחות השכולות ומוקיע התנהגות בזויה ומקוממת זו וסמוך ובטוח כי משטרת ישראל תמצה את הדין עם מבצעי המעשה הנפשע".
חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה אמר ל-ynet כי "מדובר בקומץ פרובקטורים חסרי לב ודורשי תשומת לב, שעושים הכל כדי לנסות לייצר חיכוכים ומתיחויות מתגרות מול הציבור הכללי במדינה. מעשיהם הפסולים הראויים לכל גינוי הפקיעו מהם ממזמן את התואר 'חרדים', הם לא ראויים לו".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירה הבוקר בעקבות סרטון שבו ניתן לראות שריפת דגלונים וזרים. חוקרי המשטרה עושים מאמצים גלויים וסמויים על מנת להגיע אל החשודים במעשה".
3 צפייה בגלריה
קברי חללים בהר המנוחות שהדגלים עליהם הושחתו
קברי חללים בהר המנוחות שהדגלים עליהם הושחתו
חילול קברי חללי מלחמת העצמאות שהתגלה ביום הזיכרון
אתמול גילתה משפחה שעלתה לקברי חללי מלחמת העצמאות בהר המנוחות כי הקברים חוללו. אלמונים שברו והשליכו על הארץ את דגלי ישראל שהונחו על הקברים בחלקה מטעם הביטוח הלאומי.
"כשהגעתי בבוקר ראיתי ששברו את כל הדגלים בכל הקברים", סיפר שמוליק ליברמן מקבוצת יבנה, שעולה עם משפחתו מדי שנה ביום הזיכרון לקבר של סבו וסבתו שנהרגו במלחמת העצמאות. "זו תחושה רעה לבוא ולראות את דגלי ישראל שבורים על הרצפה. הודענו למשטרה. אין לנו שום הערכה מי עשה את זה, אבל רואים בבירור שמישהו הגיע בכוונה תחילה, עבר קבר-קבר ושבר את הדגלונים".
"כואב לי לראות שמחללים קבר של מת, ובמיוחד קברים של אנשים שנהרגו למען המדינה", הוסיף ליברמן. "בהר המנוחות יש המון קברים של חללים מתקופת מלחמת השחרור שהועברו משכונת משייח ג'ראח. יש שם קברים של חללים שאין להם קרובים שיבואו, אז דווקא ביום הזה הרסו גם את המעט שעושה בשבילם הביטוח הלאומי. פשוט עצוב".