הפרקליטות הגישה אתמול (יום ב') כתב אישום בגין רצח נגד מחמד מסעד, תושב ערוער שירה ב-2015 בתומר מכלוף, מנהל גבייה והוצאה לפועל במועצה המקומית. מסעד הורשע בניסיון רצח וב-2017 נידון ל-18 שנות מאסר. מכלוף, שנפצע באורח קשה ונותר סיעודי, מת לפני שנה מדלקת ריאות חריפה וכשל נשימתי לאחר אשפוז ממושך. לאחר מותו ביקשה אלמנתו, יפית, לפתוח מחדש את התיק.
"המינימום שאני יכולה לעשות הוא לדאוג שהוא יירקב בכלא", אמרה יפית (36). היא פנתה לפרקליטות מחוז דרום והציגה חוות דעת שלפיה הזיהומים שמהם סבל תומר היו תוצאה ישירה של פגיעת הראש הקשה שממנה סבל בעקבות הירי.
בכתב האישום שהגישה עו"ד אליזבט אברהם לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, נכתב כי מסעד הגיע ב-2015 למשרדי המועצה המקומית ערוער לאחר שעוקל רכוש מביתה של גרושתו. "מסעד הצטייד באקדח והתווכח עם מכלוף על החוב. השניים הלכו למשרדו של גזבר המועצה, שם ישב גם סגן ראש המועצה. הסגן הציע כי ינסו לפתור את המחלוקות והבעיות בדיבורים", נכתב.
1 צפייה בגלריה
"ניסינו הכול, אבל לא היה באמת מה לעשות למענו". תומר ויפית
"ניסינו הכול, אבל לא היה באמת מה לעשות למענו". תומר ויפית
"ניסינו הכול, אבל לא היה באמת מה לעשות למענו". תומר ויפית
עוד נכתב באישום כי לאחר שמכלוף יצא מהמשרד הנאשם הלך אחריו, כיוון לראשו וירה בו מאחור. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה מאוד. מכלוף אושפז בבית לווינשטיין והיה במעקב וטיפול במרפאת שיקום בסורוקה, ללא יכולת לתקשר. לאורך השנים סבל מזיהומים, ולפני שנה סבל מדלקת ריאות חריפה שהצריכה חיבור למכונת הנשמה והעברתו ליחידה לטיפול נמרץ, שם הלך לעולמו בפברואר אשתקד בהיותו בן 44.
"הוא הפך לנו את כל החיים. זה הצדק היחיד שאפשר לעשות למען תומר אחרי כל הייסורים שעבר", אמרה יפית. "אחרי הפציעה תומר סבל כל רגע אפשרי בכל דרך אפשרית. הוא עבר ניתוחים וטיפולים רבים. הפציעה הייתה כל כך קשה וניסינו הכול אבל לא באמת אפשר היה לעשות משהו למענו. הוא איבד את מאור עיניו. הוא לא דיבר. זה היה להיות כלוא בתוך גוף, אתה נמצא ולא נמצא".
יפית הוסיפה כי "זה נשמע לי כמו אחד הדברים המפחידים ביותר שאפשר לעבור. מבחינתנו הוא רצח את תומר לפני שש שנים. הוא לא היה דומה לאדם שהיה קודם. הוא היה חי מת. לא יותר מזה". תומר הותיר אחריו שלושה ילדים, כיום בני שבע, 11 ו-14. "הם גיבורים", אמרה יפית.
במשפט הקודם, בית המשפט לא קיבל את טענת מסעד כי כיוון את האקדח לעבר קיר במשרד לצורך "הרתעה" כאשר הוא במצב של אובדן עשתונות. עוד טען מסעד כי חש ש"מטרטרים" אותו במועצה וכי מכלוף הערים עליו קשיים. הפרקליטות ביקשה לגזור על מסעד עונש כבד לאחר שלא הודה במעשיו או לקח אחריות. בנוסף, הייתה לו הרשעה קודמת בעבירה של תקיפת עובד ציבור, המעידה על "מגמתיות של חוסר כיבוד אנשים שעושים את עבודתם".
יפית הגיעה לכל הדיונים במשפט הראשון. "את יודעת כמה היה קשה להגיע, כשאת מלווה את בעלך ללווינשטיין והמשפחה של הנאשם מלווה אותו? אני עדיין מנסה להבין למה, ריבונו של עולם? מה שקרה לתומר היה פרומו למה שקורה כיום בנגב".
יפית תיארה בפני בית המשפט בתסקיר נפגעי עבירה את הסבל שגרם הנאשם: "אין רגע דל משום כיוון. אני חיה את הרגע. אין חלומות ואין תקווה". בית המשפט קבע כי מסעד המיט אסון על תומר ומשפחתו, עסק בעיקר ב"עוול" שנגרם לו בעקבות העיקול, בלי לגלות אמפתיה אמיתית למצבו של קורבנו. "באותו כדור שנורה על ידו, הסיט הנאשם משפחה שלמה ממסלול חייה". בית המשפט הטיל על מסעד גם פיצוי כספי בסך 258 אלף שקל לתומר, פיצוי שלא שילם עד היום. מסעד, בדבריו האחרונים בבית המשפט בטיעונים לעונש, טען כי הוא "לא רוצח. מעולם לא הרגתי אף אחד, אני לא רציתי להרוג אף אחד. אני לא עבריין".