ערביי ישראל יקיימו היום (שלישי) שביתה כללית לאות "הזדהות עם מסגד אל אקצא ותושבי שייח ג'ראח" ונגד "ההתנהגות האלימות של מתנחלים בערים המעורבות". זאת ביוזמת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שבראשה עומד חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה.
במסגרת השביתה, פעילים ערבים יתייצבו בבוקר בכניסות ליישובים ויבקשו מהתושבים שלא לצאת למקומות העבודה. השביתה כוללת את העסקים, בתי הספר והמגזר הציבורי. בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ צפויים שיבושים ובמשרד התחבורה עוקבים מקרוב אחר המצב ומנסים לצמצם את הפגיעה בנוסעים.
1 צפייה בגלריה
באום אל פחם נחסם הכביש שמוביל לתחנת המשטרה בעקבות הבערת צמיגים על ידי תושבים
באום אל פחם נחסם הכביש שמוביל לתחנת המשטרה בעקבות הבערת צמיגים על ידי תושבים
מהומות אמש באום אל פחם
גם בגדה המערבית יתקיים "יום זעם" ושביתה כללית. במסגרתם קרא הפתח לצאת לעימותים עם כוחות הביטחון הישראליים. לקראת יום הזעם צעדו אמש חמושים ברחובות רמאללה.
התפרעויות התרחשו אמש בערים המעורבות וביישובים ערביים. באום אל פחם התפרעו עשרות רעולי פנים והבעירו צמיגים בכביש המוביל לתחנת המשטרה. בשכונת אבו תור במזרח ירושלים הושלך מטען צינור לעבר מרפסת בית. איש לא נפגע. חבלן הוזעק למקום.


בנגב עצרה המשטרה אבן ברי, תושב תל שבע בן 22, בחשד שפרסם באפליקציית טיקטוק איומים לרצוח יהודים על רקע לאומני. על פי החשד הוא העלה סרטון שבו אמר "תראו מה נעשה לכם, איזה חג נעשה לכם" ו"אני ארצח אתכם". סניגורו אמר כי הוא לא התכוון להוציא את האיום לפועל. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו בשלושה ימים.
בתוך כך המשטרה הציגה אמצעי חדש לפיזור הפגנות. מדובר ברובה היורה כדורי גז פלפל.
ובגדה המערבית, ירו פלסטינים מרכב חולף לעבר כוח צה"ל באזור הכפר חלחול סמוך לקרית ארבע. איש לא נפגע והלוחמים השיבו בירי.