אחת החידות הגדולות של הבחירות לכנסת ה-24 היא לנסות לגלות כמה מנדטים יצליח לגרוף שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ. אחרי הפרת ההבטחה למצביעים לא לשבת בממשלה עם בנימין נתניהו, נדמה היה שגנץ ומפלגתו יתרסקו לחלוטין. ואולם, אנשים כמו עומרי מורד (40) סבורים שגנץ עוד לא אמר את המילה האחרונה. "במבחן התוצאה הוא פעל לטובת מדינת ישראל ולא לטובתו האישית", אמר מורד בריאיון לאולפן ynet.
מורד, במקור ממושב ניר משה וכיום מתגורר בבאר שבע, משוכנע שגנץ יצלח את מבחן אחוז החסימה: "אני חושב שיש המון מצביעים של גנץ, אנשים שלא הולכים ומדברים כל היום בתקשורת ומנסים להראות את עצמם. ההפך - מצביעי גנץ מחפשים אנשים ערכיים אמיתיים שעושים את העבודה שלהם בשקט ובצנעה, ואין כמעט אנשים כאלה היום בכלל בתחום הפוליטיקה, גנץ הוא כנראה היחידי".
אתה אומר "אדם ערכי", אבל הוא הטיח שלא יישב עם נתניהו ואז הצטרף לממשלה איתו. זה מודל לפוליטיקאי שיכול להנהיג? "חד משמעית. ברגע שבן אדם בא ומבין שהוא צריך לוותר על דבריו האישיים למען המדינה כי אין דרך אחרת. בזמנו 70% ממצביעי כחול לבן באו ואמרו שצריך ללכת לפשרה כי זו תקופת משבר ואנחנו צריכים להיכנס מתחת לאלונקה.
"בתור אחד שנתן את חייו למדינה הוא יודע מה זה לשרת. הוא עשה משהו לא מהאינטרס האישי שלו אלא מזה שישראל היא במקום הראשון אצלו. כל הפופוליסטים שבאים עכשיו ובדיעבד אומרים 'זו טעות, כי ביבי לא עומד בהבטחות שלו', קל להם לדבר".
1 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
שר הביטחון ויו"ר כחול לבן גנץ. "בן אדם שלא מסית ולא מפלג"
(צילום: הדר יואביאן)
גם שירה קדר אהרון (48) מקיבוץ מגל תצביע ביום שלישי הבא לגנץ. "אני בוחרת כחול לבן כי בני הוכיח שהוא שם את טובת ישראל לפני הכול. הוא בחר לשים את טובת המדינה לפני טובתו הפוליטית וזו עובדה.
"הוא בחר להיכנס, לקח לנתניהו חצי ממשלה בתקופה הכי קשה של המדינה, ובשמונת החודשים האחרונים הם הוכיחו שבאו לעבוד עבור הציבור בשקט ובממלכתיות. אני בעיקר שומעת 'למה לא', אני רוצה לשמוע למה כן. אני רוצה לראות אנשים כמו בני בפוליטיקה, בן אדם שהוא לא מסית ולא מפלג".
ומה את אומרת למי שטוען שגנץ יצטרף שוב לנתניהו אם יספקו לו מספיק הבטחות? "אני סומכת על המנהיג שלי שהוא חושב ובוחר מה שנכון לטובת העם. אני באופן כללי חושבת שהדברים כל כך דינאמיים במדינה הזאת וכל כך משתנים. אני חושבת שטובת העם לא ניצבת לנגד עיני רוב הפוליטיקאים, לראיה הספינה הטובעת של כחול לבן שכולם הלכו ודאגו לכיסאות של עצמם וגנץ הוכיח שהוא קברניט אמיתי, הוא לא נטש את הספינה וזה מה שמעניין אותי.
"אני רוצה לראות אנשים שנמצאים לא כדי לשרת את העתיד הפוליטי שלהם אלא כדי לשרת אותי. אני לא יודעת מה הוא יחליט, אני יודעת מה אני רוצה ואני יודעת מה גנץ רוצה, אבל לא תמיד המציאות מאפשרת לנו לפעול כמו שאנו רוצים. אני די שבעה מפילוג וכל השיח האלים הזה לא מכבד ולא ראוי".