בת 70 מהצפון הותקפה בברוטליות בשבוע שעבר על-ידי תושב עפולה, בן 21, שסירב למסור את פרטיו לאחר שפגע ברכבה. מכתב האישום שהגישה נגדו ביום חמישי התביעה המשטרתית עלה כי הצעיר, בן אפלאלו, עזב את המקום לאחר שתקף את האישה כמה פעמים ומבלי שהגיש לה סיוע. כמו כן, מיוחסות לו עבירות של תקיפת זקן בנסיבות מחמירות, אי מסירת פרטים לאחר תאונה ונהיגה ללא ביטוח. אפלאלו נעצר עד להחלטה אחרת אחרי שהמשטרה ביקשה לעצרו עד תום ההליכים.
2 צפייה בגלריה
אישה הותקפה בעפולה על ידי נהג שפגע ברכבה וסירב להזדהות
אישה הותקפה בעפולה על ידי נהג שפגע ברכבה וסירב להזדהות
הקורבן מוטלת על הקרקע
מחקירת המשטרה עלה כי אפלאלו עצר את רכבו ברחוב משה שרת בעפולה, והאישה עצרה אחריו. אפלאלו החל לפתע לנסוע לאחור - פגע ברכבה וגרם לנזק בפח. הוא סירב לבקשתה למסור את פרטיו, ככל הנראה משום שלרכב לא היה ביטוח. אמו של אפלאלו הציעה לאישה תשלום עבור התיקון, אך היא התעקשה לקבל את פרטיו. אז אחז אפלאלו בבגדיה והפיל אותה על הכביש, כשראשה נחבט באספלט. לאחר שקמה בעזרתו של עובר אורח, היא עמדה לפני רכבו והוא תקף אותה פעם נוספת והטיח אותה על המדרכה.
האישה פונתה לאחר התקיפה לבית החולים העמק, שם עברה בדיקות ממושכות וטיפולים לפני ששוחררה לביתה. "למרות שאמא שלי סובלת עדיין מפגיעות פיזיות קשות והיא כאובה, הכאב הנפשי והצלקות שהבנאדם הזה הותיר בנפשה של אמא קשים הרבה יותר", סיפרה בתה. "בכל פעם שהיא הייתה צריכה לספר לרופאים מה קרה היא פרצה בבכי. היא אמרה שהפצעים יחלימו אבל הנפש שלה תכאב עוד הרבה זמן".
הבת הוסיפה כי אביה נפטר לפני שנה, ורק לאחרונה אמה התחילה להתאושש. "זו הייתה הפעם הראשונה שהיא יצאה לבד לסידורים, כי עד עכשיו תמיד אחת הנכדות הייתה מתלווה אליה, ואז היא הותקפה בצורה כל כך אכזרית. היא לא חזרה לעצמה מאז וגרה אצל אחת מהאחיות שלי", אמרה. "אני לא מצליחה להבין גם את האמא של הבחור הזה, שהייתה איתו ובמקום להעמיד אותו במקום אמרה לו לברוח", הוסיפה הבת ההמומה.
2 צפייה בגלריה
אישה הותקפה בעפולה על ידי נהג שפגע ברכבה וסירב להזדהות
אישה הותקפה בעפולה על ידי נהג שפגע ברכבה וסירב להזדהות
מתוך התיעוד
משטרת עפולה פתחה בחקירה ואיתרה את החשוד באמצעות מספר הרכב שנקלט במצלמת אבטחה באזור. כשהגיע לתחנת המשטרה, נכנס לאחד החדרים והחל לצעוק שהוא "חולה נפש", וקרא לשוטרים לירות ולהרוג אותו. בשלב מסוים הטיח את ראשו בקיר, התנגד למעצר והשתולל.
קצין החקירות בתחנת עפולה, פקד קובי לוי, אמר כי הנאשם היה מעורב בעבר בתאונה דומה. "בעקבות אותה תאונה יש לו מאסר על תנאי, ורק שבועיים לפני האירוע הוא סיים 11 חודשי פסילה", סיפר פקד לוי. "כשהוא הגיע לחקירה, הוא 'שיחק אותה' חולה נפש, פצע את עצמו ואז נאלצנו לעצור אותו. רק יממה לאחר מכן הוא נרגע התחיל למסור את הגרסה שלו לאירוע".
"אם מדובר באדם חולה נפש אז שיקבל את הטיפול שהוא צריך", אמרה בתה של המותקפת היום. "אני מצפה שיקבל עונש של מאסר ממושך, אבל בכל מקרה אסור שהוא ימשיך להסתובב ברחובות. זה בן אדם שמסוכן לציבור", אמרה. עורכת דינו של אפלאלו מטעם הסנגוריה הציבורית, דורית גולן, אמרה כי "מדובר בבחור צעיר, נורמטבי דתי, אשר שיתף פעולה עם חוקריו וכפר בחשדות. טרם התקבל חומר החקירה ונוכל להגיב לאישומים לאחר למידת חומרי החקירה".