כ-100 תלמידים נתפסו היום (חמישי) לומדים בישיבה באלעד. התלמידים נשלחו לבתיהם ללא גילוי אלימות או עימותים. מנהל הישיבה קיבל קנס בסך 5,000 שקלים.
בעקבות מידע שהגיע לתחנת משטרת ראש העין על לימודים המתקיימים בישיבה הגיעו שוטרים למקום. לאחר שעובד במקום פתח לשוטרים את שער הברזל הם נכנסו פנימה ומצאו כ-100 תלמידים. התלמידים עזבו לבקשת המשטרה את המקום ללא גילוי אלימות, מחאה או עימותים כלשהם. מנהל הישיבה קיבל קנס בסך 5,000 שקלים על הפרת תקנות הקורונה.
1 צפייה בגלריה
משטרת ישראל מפזרת ישיבה לא חוקית בעיר אלעד
משטרת ישראל מפזרת ישיבה לא חוקית בעיר אלעד
המשטרה הגיעה לישיבה שפעלה בניגוד לתקנות הסגר באלעד
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרה מסרו כי תכלית פעולתם של שוטרי תחנת ראש העין באלעד הייתה אכיפת הסגר ותקנות משרד הבריאות לעניין מניעת התפשטות נגיף הקורונה. "השוטרים הגיעו לישיבה שהייתה פתוחה וזאת בניגוד להנחיות משרד הבריאות ובמקום נכחו כמאה תלמידים. בימים אלו של התפשטות נגיף הקורונה והדבקה המונית של אזרחים, נדרשים האזרחים כולם לגלות אחריות אישית וציבורית ולהקפיד על קיום התקנות כדי שנוכל לגדוע את המשך התפשטות הנגיף", נמסר מהמשטרה.
גורמים בעיריית אלעד אמרו כי "ראש העיר דיבר על שיתוף הפעולה הטוב שיש בעיר אלעד, דווקא בגלל ההידברות וההבנה בין התושבים, הרשות, המשטרה ופיקוד העורף. המשטרה מבצעת את עבודתה נאמנה, והעובדה שפעילות האכיפה מתבצעת בצורה רגועה וללא עימותים היא ההוכחה שבהידברות נכונה, יש הקשבה והבנה של כל הצדדים".

במקביל פרסמה הערב המשטרה תיעוד מפעולת אכיפה בישיבה "מאולתרת" בתוך בית פרטי בירושלים. במשטרה ציינו כי מספר רב של אנשים לא הקפידו שם על עטיית מסכה. בתיעוד נשמעים אנשים בישיבה קוראים לשוטרים להסתלק, ואחד מהם צעק "קישטה". אחר אמר: "תעופו לנו מהעיניים!". המשטרה לא ציינה אם במקרה זה ניתן דו"ח, אך אמרה כי "בוצעה אכיפה".
בהודעה שפרסמה משטרת מחוז ירושלים נמסר כי במהלך היום נבדקו באזור מאות עסקים, מוסדות חינוך, מרכזים ציבוריים וכלי רכב לרבות תחבורה ציבורית. במהלך הפעילות נרשמו עשרות דו"חות בגין הפרת תקנות הסגר, הן לאזרחים והן לבעלי עסקים או מנהלי מוסדות חינוך.
במשטרת ירושלים ציינו כי נרשמו דו"חות גם למנהלי ואנשי צוות חינוכי בכמה מוסדות חינוך בירושלים ובבית שמש. סמוך לבית שמש איתרו שוטרי מג"ב מספר רב של מחפשי עבודה פלסטינים מיהודה ושומרון, שאמרו כי הם ממתינים להצעות עבודה. נגד כמה מהם נרשמו דו"חות.