כוחות הביטחון עצרו הערב (יום ו') בכפר כנא את השייח' כמאל חטיב, סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית וסגנו של השייח ראאד סלאח. המעצר הצית מהומות ביישוב שבגליל התחתון ויותר מ-30 בני אדם נפצעו מירי חי ומירי כדורי גומי, ארבעה מהם במצב קשה. 20 מהפצועים פונו לבתי חולים ו-10 טופלו במקום.
מאות צעירים, רבים מהם רעולי פנים, יצאו לרחובות לאחר המעצר וצעקו "ברוח ובדם נפדה את אל-אקצה". אחרים הציתו צמיגים ברחובות.
1 צפייה בגלריה
שייח' כמאל חטיב
שייח' כמאל חטיב
שייח' כמאל חטיב
מהמשטרה נמסר כי "המעצר לווה בהתנגדות אלימה של המון תושבים שחסמו צירים, הבעירו חפצים, השליכו אבנים ואף פתחו בירי חי אל עבר השוטרים תוך כדי שהם מנסים לחסום את יציאתם. כוחות גדולים שלקחו חלק במעצר חילצו את השוטרים יחד עם העצור ופיזרו את ההמון תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי חי".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התייחס למעצר במהלך ביקור בלוד, ואמר כי הוא בוצע במסגרת פעילות משותפת של המשטרה ושב"כ. "המשטרה ביצעה גל של מעצרים ועדיין מבצעת גל של מעצרים חשובים מאוד, בהם סגן ראש התנועה האיסלאמית, שהסית לאלימות. אנחנו מתכוונים לכבות את הבערה הזו שהחלה השבוע ולהשיב את השקט, השלווה והביטחון לאזרחי ישראל".
השייח שנעצר נחקר בעבר כמה פעמים על רקע אירועים במסגד אל-אקצה והפגנות מחאה שהתקיימו.