השייח נאדר סלאימה, תושב מזרח ירושלים, נהרג אתמול (שבת) מירי כדור תועה במהלך קטטה המונית שהתרחשה בשעות הלילה המאוחרות בין שתי משפחות בכפר א-זעים, על-רקע סכסוך קודם. המעורבים בקטטה ירו כדורים חיים וזיקוקים. השייח סלאימה נפגע בפלג גופו העליון מקליע שנורה לעברו - ומותו נקבע במקום.
2 צפייה בגלריה
נאדר סלאימה ז"ל
נאדר סלאימה ז"ל
השייח נאדר סלאימה
תושבים קראו להתערבות של מכובדי הכפר בקטטה, אולם הקריאות לא סייעו. תושבים רבים לא הצליחו לחזור לבתיהם לאור הירי, ולפי דיווחים, קליעים גם התגלו בשכונות עיסאוויה וא-טור שבמזרח ירושלים. המעורבים בקטטה גם הציתו בתים וגרמו נזק כבד לרכוש.
השייח סלאימה אמור היה לחגוג עם בני משפחתו את נישואי בנו בעוד כמה ימים, ובקרב תושבי הכפר נרשם זעם לאור העובדה שאיש דת מכובד נפל קורבן לאלימות הגואה. מחמוד אחמד, תושב הכפר, אמר כי "הוא היה אדם שכולם הכירו ועזר לאחרים. הוא נפגע מירי מבלי שעשה דבר. חבל מאוד שאיבדנו איש כזה. ניסינו להרגיע את הרוחות לפני הרצח, אבל הסוף היה מזעזע".
2 צפייה בגלריה
הצתות וירי במהלך הקטטה במזרח ירושלים
הצתות וירי במהלך הקטטה במזרח ירושלים
הצתות בקטטה במזרח ירושלים
הוא הוסיף: "הסכסוך בין המשפחות יכול היה להסתיים בשיח, אבל הן בחרו להשתמש בירי חי. עד מתי הזלזול בחיי אדם? כל הלילה לא ישנו והבוקר תושבים רבים חוששים לצאת לרחובות בגלל הסכנה".
קרוב משפחתו של המנוח אמר: "אנחנו עוד לא מעכלים שהוא נורה למוות. הוא היה מתפלל במסגד אל-אקצה באופן קבוע והיה מקריב את זמנו למען עזרה לאנשים. המצב לא פשוט, כואב לנו שאיבדנו אותו. מקווה שילמדו שהקטטות והירי רק מביא לנו אסונות".