הפרקליטות ביקשה היום (א') מבית המשפט לגזור על השחקן משה איבגי, שהורשע בעבירות מין בנשים, עונש מאסר של יותר משלוש שנים במצטבר. מנגד, סנגורו של איבגי ביקש לסיים את ההליך ללא השתת מאסר בפועל - ולהסתפק בעבודות שירות.
איבגי הביע בדיון שעסק בשמיעת הטיעונים לעונש חרטה על מעשיו, וסיפר כיצד נהרסו חייו בעקבות הפרשה. "הוא הביע חרטה, אמר לבית המשפט שהוא לוקח אחריות, ובעקבות טיפול שהוא עובר - מבין שפגע בנשים", סיפר סנגורו, עו"ד מיכאל כרמל. "הוא סיפר לבית המשפט על הגיהינום שהוא עובר בחודשים האחרונים, על הנידוי, על כך שהפך להיות מוקצה מהחברה. הוא ביקש שלא ישלחו אותו לכלא".
1 צפייה בגלריה
משה איבגי בבית המשפט בדיון על הטיעונים המחודשים בפרשה שלו
משה איבגי בבית המשפט בדיון על הטיעונים המחודשים בפרשה שלו
משה איבגי בבית המשפט, הבוקר. "עבר טיפול והבין שפגע בנשים" (צילום: גיל נחושתן)
בקשת הפרקליטות לעונש מאסר נעשתה לאחר שבמרץ האחרון קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את ערעור המדינה, והרשיע אותו בכל סעיפי האישום המקורי שהוגש נגדו - חמישה סעיפים של מעשים מגונים והטרדה מינית כלפי ארבע נשים.
כתב האישום נגד איבגי הוגש ב-2018 ועסק בעבירות שביצע איבגי בנשים שעם חלקן עבד. הדיונים בתיק התקיימו בבית משפט השלום בדלתיים סגורות. בתחילת השנה שעברה זיכה בית המשפט את איבגי מחמת הספק משלושה מהמקרים, אך הרשיע אותו בשני סעיפים של מעשה מגונה כלפי אחת המתלוננות. המדינה דרשה מאסר של 15 חודשים, אולם לבסוף נקבע כי איבגי ירצה רק שישה חודשי מאסר, שיומרו לעבודות שירות.
לאחר גזר הדין המקורי הגישו גם המדינה וגם סנגורו של איבגי ערעור לבית המשפט המחוזי - שדחה את הערעור של איבגי וקיבל את ערעור המדינה. בעקבות זאת הוחזר התיק לבית משפט השלום, שכעת צפוי לגזור את דינו מחדש.