1 צפייה בגלריה
 נתניהו ומנדלבליט
 נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ')
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי עליו לאייש באופן מיידי את המשרות הבכירות שאינן מאוישות, ובראשן פרקליט המדינה והמפכ"ל. כך נודע ל-ynet.
  • לקריאת המכתב המלא של היועמ"ש לנתניהו לחצו כאן
כמו כן, הורה מנדלבליט לראש הממשלה להעביר בהקדם לשר אחר את סמכויותיו ביחס למינויים הקשורים למערכת אכיפת החוק כיוון שהוא מנוע לעשות כך בשל מעורבותו בפלילים.
במכתבו קובע מנדלבליט: "בחלוף למעלה מחצי שנה מיום הרכבת הממשלה קיים קושי רב במצב שבו משרות בכירות עדיין מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף".

"יש להצר על מצב בלתי רצוי זה שבו בית המשפט נדרש לחייב את הממשלה בצו שיפוטי, שעה שהממשלה נמנעת מהפעלת סמכויותיה בניגוד לנדרש על-פי דין לפי פרשנותו של היועץ המשפטי לממשלה", כתב היועץ. ההתנהלות הזו, ציין מנדלבליט, "חותרת תחת עקרונות מרכזיים בעבודתו הממשלה, בהם עקרון המשילות".
מנדלבליט הזכיר במכתבו שבג"ץ הורה בסוף השבוע למנות עד סוף חודש דצמבר מנכ"ל למשרד המשפטים. בהתאם לכך, הבהיר היועמ"ש לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה למנות מפכ"ל. היועץ מדגיש כי בג"ץ אימץ את עמדתו לפיה הסכמות או מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה לאייש משרות בכירות במינוי קבע.