1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה תקיפה
 אילוסטרציה תקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
צעיר שהותקף קשות על ידי חמישה מתלמידי בית הספר שבו למד לפני 11 שנה יפוצה על ידם ועל ידי המוסד החינוכי ב-560 אלף שקל. מדובר במקרה קשה מאוד של התעללות, והצעיר פונה כעת לתלמידים צעירים ואומר להם: אל תפחדו להתלונן.
חמישה תלמידי כיתה י"א התעללו אז במשך שעתיים בחברם בפינת העישון הצמודה לבית הספר. הם תקפו אותו באגרופים, בעטו בו, קשרו אותו לכיסא, כיבו עליו סיגריה, חנקו אותו והצליפו בפניו בצינור גומי - ואף איימו להרוג אותו. הצעיר התחנן שיפסיקו, אבל התלמידים המתעללים לא ריחמו. בשבוע שעבר פסק בית המשפט שהמתעללים והישיבה התיכונית שבה למדו יפצו יחד את התלמיד, כיום בן 27, ב-560 אלף שקל.
הצעיר סובל עד היום מטראומה ומטופל נפשית. עם זאת, חשוב לו להעביר מסר לתלמידים שניצבים היום באותו המצב. "תילחמו, אל תפחדו להתלונן", הוא אמר בעקבות פסק הדין.
הצעיר, שיוצג על ידי עו"ד אורי אסא ממשרד עורכי הדין בלטר, גוט אלוני ושות', הסכים לשחזר את רגעי האימה: "ההתעללות בי נמשכה שעות. הייתי בטוח שיהרגו אותי. התחננתי שיניחו לי אבל הם המשיכו להכות אותי. הפסיקו רק אחרי שנשבעתי שלא אתלונן. פסק הדין החזיר אותי לאותו יום כואב ומפחיד. בני נוער חייבים להתלונן. לא לחשוש שיכנו אותם מלשינים, כמו שאני חששתי בהתחלה. אמרתי בבית שהפציעות נגרמו מנפילה, אבל דוד שלי והאחות בקופת חולים לא האמינו לי. המשפחה סייעה לי, כולל שיעורים פרטיים. השלמתי לימודים בהמשך וסיימתי את בחינות הבגרות. אבל המכות והאיומים עדיין מלווים אותי. אני הולך לטיפולים פסיכולוגיים".
התוקפים הורשעו במסגרת עסקת טיעון בסעיפים של פציעה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ואיומים. נגזרו עליהם עונשים שונים. בית המשפט קבע גם אחריות למוסד החינוכי משום שידע שקיים אזור אשר מתקיימות בו הפרות משמעת (פינת העישון). עו"ד אסא אמר כי מדובר בפסק דין חשוב: הוא שולח מסר ברור שנועד להרתיע מפני מעשי אלימות דומים בכך שהוא מטיל על התוקפים אחריות אזרחית וכלכלית אישית כבדה מאוד לנזקי הקורבן גם אחרי שנים רבות ממועד התקיפה.