5 צפייה בגלריה
אגמון החלה
אגמון החלה
"המלונות הם איים ירוקים כי הם בנויים על שטח נרחב וללא צפיפות". אגמון החלה
(צילום: שלומית רובין, קק"ל)
ראשי רשויות ומנהלי מלונות בגליל ובגולן קראו היום (ה') לפתוח באופן מיידי את המלונות וכפרי הנופש בצפון. "כל מלונות הגליל הם מלכתחילה 'איים ירוקים' בזכות מיקומם", ציינו המשתתפים במפגש חירום במלון "גליליון" הסמוך לאגמון החולה. הם קראו לממשלת ישראל, משרד הבריאות וועדת הקורונה להפגין "שפיות והוגנות ולאשר את החזרה של תושבי הצפון לעבודה ואת פעילות ענף התיירות באזור על-פי מתווה ים המלח ואילת".
5 צפייה בגלריה
גיורא זלץ ראש המועצה האזורית גליל עליון
גיורא זלץ ראש המועצה האזורית גליל עליון
"אנחנו הפתרון שיאפשר לעם ישראל חופשה בטבע" גיורא זלץ ראש המועצה האזורית גליל עליון
(צילום: אביהו שפירא)
המלונות וכפרי הנופש בגליל ובגולן פרושים על פני שטח גדול, נרחב ומרווח, ללא צפיפות. הם מבודדים מהיישובים דלי האוכלוסין ומאפשרים תנועה ללא חיכוך עם התושבים ופיקוח מלא של הנחיות משרד הבריאות בזכות מיקומם המבודד. "אנחנו הפתרון שיאפשר לעם ישראל חופשה בטבע, במרחבים הפתוחים והבטוחים". אמר ראש מועצת גליל עליון, גיורא זלץ.
5 צפייה בגלריה
פריחת חלמוניות
פריחת חלמוניות
"אנחנו עובדים לפי התו הסגול"
(צילום: אלי חפוטה, מנהל אזור גליל עליון ורמת הגולן בקק״ל)
5 צפייה בגלריה
מטעים בצפון
מטעים בצפון
"הגליל קורס, תנו להתפרנס". הגליל העליון
(צילום: ענת זיסוביץ )
ראש מועצת ראש פינה, מוטי חטיאל, הוסיף כי הם מבינים ש"המצב אינו פשוט למקבלי ההחלטות". הוא הציע שראשי הרשויות יקבלו על עצמם את האחריות לכך שהעסקים ינהגו לפי ההנחיות.
חטיאל הציף את בעיית מתן הפיצויים ואמר ש"המדינה מתייחסת רק לעסקים שפתוחים מ- 2018. עסקים שקמו לאחר מכן נמצאים בין הפטיש לסדן. העסקים הקטנים והבינוניים הם המנוע הכלכלי שלנו, בוודאי באזור הצפון".
5 צפייה בגלריה
קשת בענן מזג אוויר כפר בלום
קשת בענן מזג אוויר כפר בלום
"הממשלה צריכה להתעשת". כפר בלום
(צילום: מירב זיו )
בכנס השתתפו גם ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סוויסה, בעל מלון "גליליון", חיים אוחיון, ומנכ"ל מלון "פסטורל" בכפר בלום, דובי בנארי. סוויסה קרא לממשלה "להתעשת" ואמר כי "גם אזור הגליל העליון קורס כלכלית ויש להחזיר את יכולת הפרנסה לתושבי הגליל והגולן, תוך שמירה על בריאותם של המטיילים והנופשים".
יו"ר התאחדות המלונות בישראל, אמיר חייק, שלח את ברכתו ליוזמי המחאה: "המלונות בישראל בטוחים ועובדים לפי 'התו הסגול' של משרד הבריאות. מודל האיים הירוקים באילת ובים המלח, מבורך אך הוא צריך להיות צעד ראשון בדרך לפתיחת כל המלונות לטובת השפיות של תושבי ישראל ולטובת המלונות ועובדי המלונות".