2 צפייה בגלריה
וויליאם שייקספיר. מת כבר ב-1616
וויליאם שייקספיר. מת כבר ב-1616
וויליאם שייקספיר. מת כבר ב-1616
(צילום: shutterstock)
קומדיה שייקספירית של טעויות: רשת חדשות בארגנטינה דיווחה על סקופ מדהים - אם כי שגוי מעט - כשהודיעה על מותו זה עתה של וויליאם שייקספיר, "מגדולי הכותבים בשפה האנגלית".
הטעות, בממדים שייקספיריים, אירעה כשנואליה נובילו, מגישה ברשת "קאנאל 26", התבלבלה בין המחזאי הנודע לבין וויליאם "ביל" שייקספיר, אזרח בריטי בן 81 שהיה לגבר הראשון בעולם שחוסן נגד קורונה בחיסון של פייזר.
המחזאי מת ב-1616 ואילו שייקספיר שחוסן בבית חולים אוניברסיטאי בקובנטרי מת בשבוע שעבר מאירוע מוחי, ללא קשר לקורונה או לחיסון, שאותו קיבל לפני חמישה חודשים. "קיבלנו חדשות שהדהימו את כולנו, נוכח גדולתו של אותו אדם", אמרה נובילו לצופים ביום חמישי בערב. "אנחנו מדברים על וויליאם שייקספיר ועל מותו. נודיע לכם מדוע וכיצד זה קרה".
לצד תמונה של ביל שייקספיר בעת קבלת החיסון, אמרה מגישת החדשות: "כמו שכולנו יודעים, הוא אחד מגדולי הכותבים בשפה האנגלית - עבורי הוא המאסטר. הנה הוא. הוא האדם הראשון שקיבל את חיסון הקורונה. הוא מת באנגליה בגיל 81".
2 צפייה בגלריה
וויליאם שייקספיר בן 81 גבר בריטי התחסן חיסון חיסונים קורונה פייזר בריטניה
וויליאם שייקספיר בן 81 גבר בריטי התחסן חיסון חיסונים קורונה פייזר בריטניה
וויליאם "ביל" שייקספיר מקבל את חיסון הקורונה
(צילום: MCT)
אחרי שהסרטון הפך לוויראלי, נובילו טענה כי הטעות נבעה מכך שלא עצרה את שטף הדיבור: "ידעתי על מה אני מדברת, כמו תמיד. רק הבעתי את עצמי באופן שגוי. לא עצרתי, לא שמתי פסיק. רציתי להבהיר משהו שלא היה מאוד ברור, וכמובן שאנשים פירשו את זה אחרת. אבל אז הנזק כבר נעשה והלגלוג החל".
והלגלוג ברשתות החברתיות אכן החל. גולש בטוויטר כתב: "רק כמה שנים הפרידו ביניהם". אחר התבדח: "בואו לא נבכה על וויליאם שייקספיר. הוא חי והסב הנאה לבני אדם במשך מאות שנים". מצייץ אחר גיחך: "איזו מהומה על מותו של וויליאם שייקספיר. הם לא הזכירו שכבר מאות שנים הוא לא יצר להיט. אוברייטד".
פורסם לראשונה: 22:18, 29.05.21