ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הודיע היום שממשלתו תחריף את הגבלות הקורונה ברחבי המדינה. ההגבלות החדשות יופיעו בצו ממשלתי שיפורסם בימים הקרובים – צו רביעי תוך פחות מחודש, בעיצומו של הגל השני של הנגיף באיטליה. כרגע נמנעת איטליה מהטלת סגר שני.
בנאום בפרלמנט האיטלקי אמר קונטה שכדי לבלום את התפשטות הנגיף המדינה צריכה להטיל הגבלות נוספות – בהן עוצר לילי ברחבי המדינה והגבלת נסיעות לאזורים עם שיעורי תחלואה גבוהים. קונטה לא ציין מתי העוצר הלילי ייכנס לתוקף.

3 צפייה בגלריה
הפגנה מהומות על הגבלות קורונה עוצר לילי רומא איטליה
הפגנה מהומות על הגבלות קורונה עוצר לילי רומא איטליה
מהומות בכמה מוקדים באיטליה, בהפגנות נגד ההגבלות
(צילום: AFP)
בשבועות האחרונים מספר הנדבקים החדשים באיטליה מטפס ובימים האחרונים הוא הגיע לממוצע של 30,000 ביממה. בנוסף חלה עלייה במספר הנדבקים שמאושפזים בבתי החולים בבתי החולים - כולל חולים במצב קשה - ובמספר המתים מהנגיף.
בחודש שעבר, כדי לבלום את הגל השני של המגפה, החליטה איטליה לסגור פאבים ומסעדות בשעה 18:00 והטילה עוצר לילי באזורים מסוימים. בתי הקולנוע, התיאטראות ומכוני הכושר נסגרו ותושבים התבקשו נדרשו לצאת מהבתים עם מסכות. בתגובה להגבלות פרצו מהומות בכמה מוקדים במדינה. בכמה ערים, בהן רומא ומילאנו, ההפגנות הפכו לעימותים אלימים וכללו יידוי חפצים לעבר שוטרים.
3 צפייה בגלריה
עימותים  הפגנות ב קמפניה ב איטליה נגד הגבלות קורונה
עימותים  הפגנות ב קמפניה ב איטליה נגד הגבלות קורונה
מפגינים מול שוטרים במחאה על הגבלות הקורונה
(צילום: AFP)
ראש הממשלה קונטה הזהיר שאם איטליה לא תגיב לעלייה במספר הנדבקים בחודש הבא היחידות לטיפול נמרץ ב-15 מ-20 האזורים במדינה יהיו על סף קריסה. "למרות המאמצים שלנו, ההתפתחות של הנגיף בימים האחרונים מדאיגה מאוד", אמר קונטה.
"אנחנו חייבים לנקוט צעדים מחמירים יותר", הדגיש קונטה בנאומו בפרלמנט. כמו מדינות נוספות גם איטליה מתכוונת לחלק את המדינה בשיטת ה"רמזור", לפי שלוש רמות תחלואה שונות.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה עם מסכה בדיון על קורונה ב פרלמנט האיטלקי
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה עם מסכה בדיון על קורונה ב פרלמנט האיטלקי
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה
(צילום: AP)

קונטה אמר שבמסגרת ההגבלות החדשות מרכזי הקניות ייסגרו בסופי השבוע, והתפוסה בתחבורה הציבורית תרד מ-80% ל-50%. קונטה ציין שהוא מודע לכך שההגבלות יגרמו נזק לפעילות המשק, שמנסה להתאושש מהסגר שהוטל במרץ והוסר במאי, אך הדגיש: "ככל שנפחית את ההידבקות בצורה יעילה יותר כך נוכל מהר יותר להסיר הגבלות, ולמנוע הידרדרות של הכלכלה והמרקם החברתי שלנו".
איטליה, נזכיר, הייתה המדינה האירופית הראשונה שנפגעה בצורה קשה מהקורונה. יותר מ-38,000 איטלקים מתו מהנגיף מאז ההתפרצות בסוף פברואר – הכי הרבה באירופה אחרי בריטניה.