2 צפייה בגלריה
בן ה- 12
בן ה- 12
"ראיתי מסך שחור מול העיניים. הרגשתי לחץ חזק בחזה ואת הדופק שלי מאיץ." בן ה-12
משחק תמים לכאורה של שאיפת הליום מבלון כמעט הסתיים באסון: ילד בן 12 מבאר יעקב, שהגיע עם משפחתו ביום שלישי האחרון לבר המצווה של בן דודו בחצר בית כנסת במודיעין, שאף את הגז יחד עם חתן השמחה והחל לסבול מכאבים בחזה, לפרכס ולפרפר. הוא התעורר אולם המשיך לחוש ברע - וכעבור שעות הובהל לבית החולים קפלן ברחובות. הרופאה שטיפלה בו הזהירה כי "זה יכול היה להיגמר במוות".
"הילדים היו מעט רחוקים מאיתנו, והנחנו שהם משחקים יחד", שחזרה אמו של הילד. "ראיתי שהם מתקרבים לעברנו. הבחנתי שהבן שלי צולע ולא הבנתי מדוע. פתאום הוא נחבל מהשולחן והתמוטט".
האם ניגשה אל בנה כשהיא עדיין לא מבינה מדוע נפל והחלה לקרוא בשמו, אך הוא לא הגיב. "קראתי לו שוב ושוב", היא סיפרה. "העיניים שלו היו מגולגלות לאחור ויצא לו קצף מהפה. הוא פרכס. צרחתי מרוב לחץ. בעלי ניסה להעיר אותו והילד פרפר לו בידיים. דודו ביצע בו עיסוי לב והתברר שזה מה שהציל אותו. מאוחר יותר הסבירו לי שהוא עלול היה למות".
2 צפייה בגלריה
"יצא לו קצף מהפה. הוא פרכס. צרחתי מרוב לחץ". אילוסטרציה
"יצא לו קצף מהפה. הוא פרכס. צרחתי מרוב לחץ". אילוסטרציה
"יצא לו קצף מהפה. הוא פרכס. צרחתי מרוב לחץ". אילוסטרציה
לאחר שהתאושש סיפר הילד מה חש באותם רגעים: "ראיתי מסך שחור מול העיניים ולא הבנתי מה קורה סביבי. הרגשתי לחץ חזק בחזה ואת הדופק שלי מאיץ. אני לא יודע איך, אבל הצלחתי לעשות כמה צעדים לכיוון ההורים שלי, כשאני לא מצליח לראות כלום, ומעבר לכך אני לא זוכר יותר".
הילד שב לביתו, אבל המשיך להתלונן בפני הוריו על לחצים בחזה וכאבי ראש בלתי פוסקים. בשעות הלילה החליטו ההורים לקחת אותו לבית החולים קפלן ברחובות. לאחר שעבר בדיקה לשלילת פגיעה נוירולוגית, לבבית או ריאתית, ולאור השיפור הניכר במצבו - הוא שוחרר לביתו.
ד"ר מורן שפלר גל, סגנית מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן שטיפלה בו, סיפרה: "לשמחתנו הרבה הוא יצא בזול. שאיפת הליום היא תופעה נפוצה בקרב ילדים, הם תופסים את זה כמשחק, ושוגים לחשוב שההליום אינו מזיק. במקרים קיצוניים, שאיפת גז הליום עלולה אף להיגמר במוות. כשההליום חודר אל הריאות, הוא מתפשט ומחליף את החמצן. אז יופיעו סחרחורות, ערפול חושים ותאונות. שאיפה עמוקה יותר או מתמשכת, עלולה להוביל לחדירת ההליום אל מערכת הדם, ולירידה משמעותית של ריכוז החמצן בגוף, מה שעלול להוביל לחנק, איבוד הכרה ואף מוות במקרים מסוימים".