חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב הערב (יום ה') במשדר המיוחד ב-ynet לדיווחים ולפיהם מפכ"ל המשטרה מאשים אותו בפרוץ אינתיפאדה בשל העברת "לשכתו" לשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. "זה לא יעזור לו, לצערי רואים כאן בלוד אפס שליטה ואפס משילות, זה מה שקורה בחודש האחרון".
בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית שהגיע הערב לעיר שהפכה למוקד פרעות ביהודים ולחימה ברחובות, הזכיר ש"בבוקר קראתי לפטר את מפכ"ל המשטרה, ויש גורמים במשטרה - אנחנו יודעים מי הם - שמחזירים לי ואומרים בן גביר מצית אינתיפאדה. זה לא יעזור למפכ"ל המשטרה לצערי".
לדבריו, "הנוכחות שלי לא מתסיסה את השטח, השטח מותסס מזמן... הניסיון להסיט את הביקורת הלגיטימית נגד מפכ"ל שלצערי לא פועל ולא נותן הנחיות נכונות - זו שערורייה".
אתה קורא להרגעת הרוחות בשני הצדדים, גם אותם ערבים וגם פעילי הימין? "כן, אבל את יודעת שזו לא משוואה שווה, וזה לא פייר להשוות. אז אני אומר חד וחלק - אני נגד מה שהיה בבת ים וזה חמור, אבל, וכאן האבל הגדול, על כל בת ים אחד יש מאות אירועים של פגיעה ביהודים.
"אני בלוד לא מהיום ולא מאתמול, כבר הרבה ימים שהתושבים משוועים לעזרה. אני שומע את המשטרה, אני חבר בוועדת חוץ וביטחון, אין להם תשובות. מה שהם יודעים לעשות זה לזרוק רימוני הלם. יש כשל והוא בדרג המדיני - אף אחד לא יכול להיות נקי שם - אבל גם בדרג של מפכ"ל המשטרה".
בן גביר נשאל גם על החלטתו של נפתלי בנט לוותר על אפשרות ממשלה עם גוש מתנגדי נתניהו. "אנחנו לא מסתירים את זה שרצינו שבנט יבוא אלינו, אני שמח שזה קורה, ועכשיו התור של סער לבוא אלינו ולהקים ממשלת ימין. עם ישראל במצוקה - משגרים עלינו טילים, מאבדים את המשילות, זה הזמן להתחבר ולהיות ביחד. יש מחלוקות, אני לא מסתיר, אבל כולנו אותו צד וזה לא הצד של טיבי ועבאס".
ממשטרת ישראל נמסר: "דברי המפכ"ל שפורסמו אמש המייחסות למפכ״ל אמירות שקושרות בין ח״כ בן גביר לאינתיפאדה, הוצאו מהקשרם. המפכ"ל ציין שעל נבחרי הציבור לנהוג באחריות ולקרוא להרגעת הרוחות. כל ניסיון להפוך את המפכ"ל לצד במגרש הפוליטי משולל כל יסוד, ובכלל זה ניסיון ליחס אשמה לנבחרי ציבור בפתיחת המהומות. המפכ״ל קורא לכולם לפעול להשבת הסדר והרגעת הרוחות".