סקר שנערך בצרפת מלמד שרק 4 מכל 10 אזרחים מעוניינים להתחסן נגד הקורונה, בשעה שבמדינה יש דאגה גדולה מהפתיחה האיטית של מבצע החיסונים.
לפי סקר של Ipsos, שנערך בשיתוף עם הפורום הכלכלי העולמי, רק 40% מהצרפתים רוצים לקבל את החיסון לנגיף - פחות מהתוצאות ברוסיה (43%) ודרום אפריקה (53%). הסקר נערך ב-15 מדינות ברחבי העולם, בהשתתפות יותר מ-13,500 נשאלים בהם 1,000 צרפתים.
3 צפייה בגלריה
צרפת מחסנת קשישים חיסון קורונה בית אבות
צרפת מחסנת קשישים חיסון קורונה בית אבות
בתחילת השבוע: צרפת פתחה במבצע החיסונים בבתי האבות
(צילום: AFP)
המדינות שבהן מספר האזרחים שרוצים להתחסן הוא הגבוה ביותר הן סין (80%), ברזיל (78%), מקסיקו (77%), בריטניה (77%), אוסטרליה (75%), דרום קוריאה (75%) וקנדה (71%). מעט אחריהן נמצאת ארה"ב, שהתחילה לחסן את אזרחיה באמצע החודש. 69% מהאמריקנים השיבו שהם מוכנים להתחסן, עלייה של 5% לעומת הסקר הקודם באוקטובר. אחרי ארה"ב נמצאות גרמניה (65%), איטליה (62%), ספרד (62%) ויפן (60%).
צרפת החלה את מבצע החיסונים שלה ביום ראשון, יחד עם רוב מדינות האיחוד האירופי. בשלב הראשון של מבצע החיסונים מחסנת צרפת את הקשישים בבתי האבות. בשלושת הימים הראשונים למבצע חוסנו פחות מ-100 איש - קצב איטי בהשוואה לשכנה גרמניה, ואיטי במיוחד לעומת מספר המתחסנים בארה"ב ובבריטניה (שהייתה הראשונה במערב שמחסנת את אזרחיה נגד הנגיף).
3 צפייה בגלריה
קמלה האריס הסגנית של ג'ו ביידן מקבלת חיסון ל קורונה דלאוור ארה"ב
קמלה האריס הסגנית של ג'ו ביידן מקבלת חיסון ל קורונה דלאוור ארה"ב
קמלה האריס, הסגנית של ג'ו ביידן, מתחסנת אתמול בארה"ב
(צילום: AFP)
בתגובה לביקורת ברשתות החברתיות אמר גורם במשרד הבריאות הצרפתי: "אנחנו לא נערכנו לריצה של 100 מטר אלא למרתון. ההתחלה זהירה, אבל אנחנו נגביר את הקצב ונחסן בהיקף רחב מאוד". הגורם ציין שהרשויות שאחראיות על מבצע החיסונים מתמודדות עם "סקפטיות גדולה מאוד בציבור הצרפתי". הגורם אמר שאין כל בעיה עם אספקת החיסונים לצרפת, ושמדי שבוע מגיעות למדינה כ-500,000 מנות של חיסונים.

הולנד תתחיל לחסן רק ב-8 בינואר: "מביך"

בניגוד לצרפת ולרוב מדינות האיחוד האירופי, בהולנד יתחילו לחסן את האזרחים רק ב-8 בינואר. בכיר לשעבר במערכת הבריאות ההולנדית תקף את מבצע החיסונים במדינה, ואמר שהאסטרטגיה ההולנדית מביכה. "כל שבוע נחשב", ציין רול קוטיניו, שבעבר עמד בראש המרכז לבקרת מחלות מידבקות במכון הלאומי לבריאות הציבור. הוא הזהיר שהמשמעות של עיכוב מבצע החיסונים היא שהעומס הגדול על מערכת הבריאות יימשך זמן רב. "זה יפגע לא רק בחולי קורונה, אלא גם בחולים אחרים", הזהיר.
ממשלת הולנד אמרה שמשלוח ראשון של חיסוני קורונה של חברת "פייזר" כבר הגיע למדינה, אך לא יחולק עד 8 בינואר. הממשלה הסבירה שהיא צריכה להשלים את ההכנות, שכוללות רישום של כל החיסונים ואנשי הצוות. "בסופו של דבר היעד שלנו הוא לחסן כמה שיותר", אמר החודש שר הבריאות הוגו דה יונגה. "אנחנו נוכל לעמוד ביעד הזה רק אם לציבור יהיה אמון בחיסון ובהליך החיסונים".