חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר היום (ראשון) כי "הממשלה היא האנטי ציונית הראשונה בתולדות ישראל". רוטמן אמר כי נפתלי בנט "איננו ראש ממשלה לגיטימי". הוא גם התייחס לסערה סביב חוק האזרחות שהקואליציה מתקשה להעביר וכן לאלימות המשתוללת וחוסר המשילות בצפון ובדרום.
רוטמן סיפר על הבעייתיות בחוק האזרחות הקיים, ועל חוק יסוד ההגירה שהוא מציע במקום, ושגם הליכוד אימץ. "חוק האזרחות, שהוא בעצם הוראת שעה, הוא פלסטר מלא בחורים. אנחנו אמרנו שהחורים גדולים מדי, והצענו חוק אחר. מנסור עבאס שאמר שהחורים קטנים מדי. עם מי ישבה איילת שקד עד 03:00 לפנות בוקר? להגדיל את החורים עם מנסור עבאס, על בסיס נייר עבודה שהוכן קודם על ידי איבתיסאם מראענה.
4 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
"שקד התפשטה מכל הערכים". ח"כ שמחה רוטמן
(צילום: משה מזרחי)
"זאת אומרת, מה הם אומרים? תנו לנו את הפלסטר הזה שמלא בחורים, אנחנו נשב ונגדיל את החורים עם מנסור עבאס. על כל הצבעה, על כל איזה דבר הכי קטן שנרצה בממשלה. פתאום תהיה עוד ועדה הומניטרית, ועוד ועדת חריגים ועוד וועדת ערער. נעשה לכם זכות שיבה שקטה מתחת לאף, תנו לנו את זה כדי שנוכל להמשיך להתנהל, זה מה שהם מבקשים מאיתנו".
-הרי כדי להעביר את החוק שהצעת צריך זמן. בטח אם אתה רוצה שיעבור בג"ץ. "אגב, סיכוי טוב מאוד, שהחוק הזמני הזה נופל בבג"ץ עוד חודש-חודשיים".
-אבל אנחנו נמצאים עם החוק הזה, עם החורים, בגלל בג"ץ. משום שבג"ץ לא הסכים לזה שתהיה פה אפליה ויש פה אפליה. "לא, אני לא מקבל את הנחות המוצא. החוק לא מפלה בין יהודי לערבי, זה לא נכון".
-הוא מפלה, הוא אומר, רגע, אם היהודי מתחתן עם גויה מאוקראינה, הוא יכול להביא אותה פה. "ואם ערבי מתחתן עם גויה מאוקראינה?".
-את הגויה מאוקראינה הוא יכול להביא. "יפה, אז אין אפליה, תודה".
-אבל את אשתו מג'נין הוא לא יכול להביא. "גם אם אני אתחתן עם מישהי מג'נין אני לא יכול להביא אותה. אין אפליה בין יהודי לערבי, יש פה אפליה על מי שאיננו אזרח ישראל".
-אם אשתך מג'נין מתגיירת אתה יכול להביא אותה. "בסדר, אבל מתגיירים זה חוק השבות, זו לא אפליה שנובעת מזה. אגב, ממשלה שמסתמכת לראשונה בתולדות מדינת ישראל על גורמים אנטי-ציוניים, לא פוסט-ציוניים אפילו, לא לא-ציוניים, אנטי-ציוניים, גם תגיע לחוק השבות, חכה".
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"ישבה עם עבאס עד 3 בבוקר". איילת שקד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"יש שם גורמים אנטי-ציוניים במובהק". ישיבת הממשלה
(צילום: AFP)
רוטמן טוען כי אפשר להעביר את החוק שהוא מציע. "אם הגורמים הציוניים, או כמו שקרא לזה גנץ, המרכיבים הציוניים בקואליציה, מבינים את הסכנה שאני והם שותפים בראייתה, אפשר לדבר ולהגיע להסכמות. ואם אנחנו מדברים על הארכות זמניות, יש פתרונות יפים. אף אחד לא מדבר עם האופוזיציה, אף אחד לא מדבר עם המפלגות הציוניות. במקום זה אנחנו רואים התפשטות מוחלטת מכל הערכים של איילת שקד".
-אבל הם בטוחים שבסוף רוטמן לא יוכל להצביע נגד. "מה שאני אצביע, מן הסתם יהיה תלוי בהחלטה שתתקבל בישיבת ראשי האופוזיציה ואני מתאר לעצמי שייקבע קו אחיד. אם הם יקשיבו לי, כולם יצביעו נגד. אם זה תלוי בי, אם יתנו חופש הצבעה, אני אצביע נגד. אני לא יודע מה יהיה בסופו של דבר. אני מתעסק בסוגיה הזאת מ-2017, חוק יסוד ההגירה הוא בדמי. החוק הנוכחי לא טוב".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט וגדעון סער
ראש הממשלה נפתלי בנט וגדעון סער
"הפר את כל ההבטחות שלו". בנט
(צילום: AFP)
רוטמן התייחס להקמת הממשלה הנוכחית ולעובדה שלא הוקמה ממשלת ימין. "יש לי כעס גדול על גדעון סער שזנח את הבטחותיו האידאולוגיות והתמקד אך ורק בהבטחותיו הפרסונליות. לזכותו יאמר שהוא לפחות שמר על איזושהי הבטחת בחירות שלו. בנט הפר את כל הבטחות הבחירות שלו. אבל שניהם ביחד אשמים באותה המידה". לדבריו, "זו הממשלה האנטי-ציונית הראשונה בתולדות ישראל. יש גורמים בממשלה שהם אנטי ציונים במובהק".
-אתה יכול להגיד 'נפתלי בנט ראש הממשלה שלי'? "לא, מבחינה חוקית הוא ראש הממשלה, אני חושב שהוא ראש ממשלה לא לגיטימי. אדם שמפר את ההבטחות שלו לבוחרים בצורה כל כך גסה וגונב קולות. באותה מידה הוא יכול היה לקחת פתק עם האות ט' שאנשים שמו בקלפי ולהחליף ב-ב' בשביל הכיף. בנט עצמו עם המפלגה שלו הצביע בוועדת הבחירות המרכזית שרע"ם לא תהיה בכנסת. הם באו ואמרו שהליכוד הבריז מההצבעה ועשה מעשה לא מוסרי, בעצם העובדה שהוא לא בא לפסול את רע"ם. זאת אומרת, יש פה אנשים שהקימו לראשונה בתולדות המדינה ממשלה עם אנשים שהם לא חושבים שהם ראויים להיות בכנסת כי הם לא מקבלים את זהותה של המדינה".
רוטמן התייחס לאלימות המשתוללת בצפון ובדרום, ובעיקר במגזר הערבי. "משטרת ישראל לא יודעת לטפל בסוגיית האלימות במגזר הערבי ובטח ובטח לא יודעת לטפל בסוגיה של פרעות כנגד יהודים מהמגזר הערבי, היא לא יודעת משתי סיבות. מול הערבים יש להם בעיה לעבוד מול המנהיגות המקומית, שמשחקת משחק כפול. כשאתה עושה שם שיטור, שורפים לך תחנת משטרה. כשאתה לא עושה שם שיטור, אתה שואל למה אין שם תחנת משטרה. למה יש לך כובע, למה אין לך כובע? זו בעיה של המנהיגות של ערביי ישראל. המנהיגות של ערביי ישראל עסוקה יותר בשאלה איך משמידים את מדינת ישראל ולא איך דואגים לטובת האזרחים".

חבר הכנסת מהציונות הדתית תקף בחריפות את מערכת המשפט ואכיפת החוק: "אין שליטה של המדינה. רואים את זה בנגב, בגליל, בערים המעורבות. ראינו את עם השייח המסית אלבז, שכבר שוחרר. הוא קרא בפוסט לרצוח שוטרים, עזוב את זה שבמשך שבועות הוא מסית לרצוח יהודים סתם. הפעם הוא הסתבך, הטיפש, כתב לרצוח שוטרים. ואז באה המשטרה ועוצרת אותו והוא משוחרר בידי בתי המשפט. אין לנו מערכת שלטון בישראל. אין לנו מערכת אכיפה, אין פרקליטות. הם עסוקים בדברים אחרים ואני לא מצליח להבין מהם סדרי העדיפויות שלהם".
רוטמן הביע תקווה שהיישוב אביתר יוסדר וסיפר כי מופעל שם טרור כלפיי המתיישבים היהודים. "מי שנכנע לטרור בכל מקום, נכנע לטרור גם שם. כרגע מתנהל שם טרור כימי, שורפים שם צמיגים בכמויות אדירות. הצבא רואה את זה ולא מונע את זה, נותן להם לחנוק את התושבים. למה? אולי הוא חושב שהם יתייאשו וילכו. בסופו של דבר, השאלה אם יוסדר או לא יוסדר צריכה להתקבל במקום אחד, בשולחן הממשלה. בוודאי שאפשר להסדיר את אביתר. הוא לא יושב על קרקע פרטית אלא על קרקע שהיא אדמת סקר, צריך להשלים שם הליכי סקר ולפתור את הבעיה הזאת".