2 צפייה בגלריה
השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
(צילום: תיקי גולן)
המשטרה עצרה הערב (שבת) תושב מזרח ירושלים בשנות ה-40 לחייו החשוד בתקיפת השף שלום קדוש בתחילת השבוע בעיר. החשוד נחקר ומחר בצאת החג המשטרה תבקש להאריך את מעצרו. מאז התקיפה קדוש מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם וסובל מחבלת ראש.
ביום ראשון השף קדוש, בשנות ה-70 לחייו, הותקף בתחנת דלק בירושלים, ניסה לרדוף אחרי הגנב ששדד ממנו את כספו, נחבט ברצפה והתמוטט.
2 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפתו של השף שלום קדוש
תיעוד תקיפתו של השף שלום קדוש
רגעי התקיפה, מוקדם יותר השבוע
(צילום: יוסי אלי, באדיבות חדשות 13)

קדוש נחשב לאחד מבכירי השפים בארץ. עמיתיו ומכריו שוחחו אתמול עם ynet וסיפרו עליו. השף אביב משה אמר ל-ynet כי על אף שעבד עם קדוש לפני שנים רבות, הוא נותר עבורו כמנטור. "אנחנו בקשר לאורך כל השנים, מתייעצים על דברים ועושים ארוחות ביחד", אמר. "מעבר לבישול, הוא כמו אב רוחני. אין אנשים כמוהו. אנחנו מתפללים יום יום לשלומו, אין על האיש הזה. הוא האבא של כל השפים".
גם השף יובל בן נריה, שהתחנך במטבחו של קדוש, אמר: "זו טרגדיה נוראה. המטבח של שלום קדוש היה המטבח הראשון שלי, הוא האיש שהדביק אותי בחיידק הבישול. לפני שהגעתי לשם לא ידעתי מי זה שלום קדוש, ועם הזמן גם התאהבתי בו וגם למדתי ממנו המון. יש לו הרבה כבוד לבישול ולמטבח".
קדוש נחשב לאחד השפים המוערכים בארץ ובעולם, ובמטבחו למדו והתחנכו בכירי השפים המקומיים. הוא נולד בעיירה קטנה ליד מרקש, מרוקו, למשפחה דתית שבהמשך עברה לקזבלנקה. בגיל 14 עלתה משפחתו לארץ, והתמקמה בעפולה עילית.
את קריירת הבישול החל קדוש באוניות נוסעים, ומשם המשיך לתפקיד סו-שף במלון "שרתון פלאזה", וכעבור שנה הפך לשף של המלון - תפקיד אותו ממלא עד היום, 43 שנים אחרי. בשנת 1978 פתח קדוש במלון את מסעדת "פרה על הגג", שבה סעדו מבכירי המנהיגים בעולם שביקרו בישראל.