מחבל בן 51 ניסה הערב (יום ג') לדקור מאבטח של משרד הביטחון במעבר קלנדיה בכניסה לירושלים באמצעות מברג, ונוטרל על ידי המאבטח שנשרט קלות.
המחבל הלך בכביש לכיוון המעבר הרגלי וכאשר קרא לו המאבטח ודרש שיעצור, התפתח ביניהם דין ודברים שבמהלכו ניסה הפלסטיני לדקור את המאבטח.
הפלסטיני כאמור נוטרל ללא ירי, והמאבטח נשרט קלות בצווארו ולא נזקק לטיפול רפואי.
ממשמר הגבול נמסר כי "פלסטיני ללא אישורי כניסה לישראל הגיע למעבר הרגלי של מעבר קלנדיה. כשכוחות הביטחון מנעו ממנו כניסה - החל החשוד להתפרע, שלף מברג וככל הנראה ניסה לדקור את אחד המאבטחים. החשוד נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. נסיבות האירוע בבדיקה".
1 צפייה בגלריה
ניסיון פיגוע בקלנדיה
ניסיון פיגוע בקלנדיה
זירת ניסיון הפיגוע במחסום קלנדיה
(צילום: משה מזרחי)
בשבת ניסה מחבל פלסטיני לבצע פיגוע ירי ודריסה ליד הכפר יעבד באזור ג'נין. באירוע לא היו נפגעים, אולם המחבל נמלט ולוחמי צה"ל פתחו במצוד אחריו. נשקו של המחבל מסוג "קרלו" נמצא במקום.
בחודש שעבר נורה במחסום קלנדיה פלסטיני שהתקדם לעבר הכוחות שמוצבים במקום ונחשד בניסיון לבצע פיגוע דקירה. המחבל פונה אז במצב בינוני עד קשה לבית החולים הדסה הר הצופים. בבדיקה שנערכה על גופו לא נמצא נשק.
במשמר הגבול אמרו אז כי המחבל הלך בנתיב המיועד לכלי רכב ולא נשמע להוראותיהם של המאבטחים האזרחיים העובדים במקום לעצור. הוא המשיך להתקדם - ואז החלו המאבטחים בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגליו. מלבדו איש לא נפגע.
כמה שעות לפני התקרית בדצמבר במחסום, נפצעו שישה לוחמי משמר הגבול בהפרות סדר שפרצו בזמן פעילות של כוחות המשטרה ומסתערבי מג"ב בכפר קלדניה.
בין היתר הושלכו אז בלוקים ומכונות כביסה מגגות. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, בעימותים נפצעו ארבעה פלסטינים מירי אש חיה, בהם שלושה שמצבם הוגדר קשה.