משפחת לבנטל תכננה את בר המצווה של הבן איתמר במשך שנה. כל קרוביהם מתגוררים בישראל - ובני המשפחה הגיעו לארץ כבר ביום חמישי שעבר כדי להשלים בידוד של שבועיים ולחגוג את האירוע בבית שמואל שבירושלים יחד עם 60 אורחים נוספים.
2 צפייה בגלריה
איתמר לבנטל
איתמר לבנטל
איתמר לבנטל
(באדיבות המשפחה)
"זה התחיל עם 100 אורחים, והיו אמורים להגיע גם אורחים מחו"ל, אבל כבר בתחילת המשבר ביטלנו את זה", סיפרה ל-ynet האמא שרית. "אחר כך זה ירד ל-70 ואז גם ל-60. תכננו מלכתחילה אירוע צנוע, בלי ריקודים ועם מעט אנשים, כך שאפשר לנהל אותו בחוץ", אך עם ההחלטה לסגור את אולמות האירועים - הכל בוטל.
עוד לפני החגיגה, איתמר אמור היה לעלות לתורה בבית הכנסת ישורון ביום שבת בבוקר, אך גם האירוע הזה בוטל, ואיתמר יעלה לתורה במניין מאולתר שארגן חב"ד רחביה.
האם סיפרה כי כשהמריאו מבוסטון המגבלות בארצות הברית עוד היו בשיאן, ובישראל כבר החלה מדיניות ההקלות שכללו בתי קפה, מסעדות וקיום אירועים. "לא העלנו על הדעת שזה יהיה יותר גרוע מבארצות הברית", אמרה. "בבוסטון התחילו בפתיחה הדרגתית בארבעה שלבים, ורק עכשיו הם נכנסים לשלב השלישי. את בתי הספר, למשל, לא פותחים השנה בכלל".

2 צפייה בגלריה
איתמר לבנטל
איתמר לבנטל
"אם אנשים לא מכבדים את ההנחיות, כנראה שהיו צריכים לבטל את האירועים". איתמר לבנטל
(באדיבות המשפחה)
לדבריה, "היה להם שם אסון. היו המון מתים, אך הבינו שברגע שמתחילים בהקלות - זה חייב להיות לאט".
"עצוב לנו, מצאנו את עצמנו במצב הפוך כשדווקא בבוסטון מתחיל להיות פתוח, ופה רק סוגרים יותר ויותר", אמרה שרית. "ביטלו לנו את האירוע, אבל הילד קיבל את זה בבגרות. הוא מבין שצריך להגן על סבא וסבתא, ושאין ברירה". איתמר עצמו אמר כי "אם אנשים לא מכבדים את ההנחיות, כנראה שהיו צריכים לבטל את האירועים".
שרית הוסיפה כי "האבסורד הוא שדווקא בבוסטון סיפרתי לכולם בגאווה שישראל התמודדה כל כך טוב עם הקורונה, ואני חוזרת עם הזנב בין הרגליים. למרות הכל, אני אף פעם לא מתחרטת שאני באה לארץ. אנחנו עדיין בבידוד, לצערנו, ואני חושבת שאחריו נקצר את הביקור ונחזור לארצות הברית".