2 צפייה בגלריה
יואב בושמיץ
יואב בושמיץ
הנאשם יואב בושמיץ בדיון בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)
יואב בושמיץ, צעיר בן 19 מפרדס חנה, נאשם כי בזמן שהתנדב בבית ספר יסודי בקריות במסגרת שנת שירות הוא אנס וביצע מעשים מגונים בשמונה תלמידות כיתה א'. בושמיץ הודה במעשים המיוחסים לו, ועורך דינו טוען כי הסיבה להם היא "משבר נפשי" חד-פעמי.
לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, המעשים בוצעו בחודשים נובמבר ודצמבר 2020. במסגרת שנת שירות עסק בושמיץ בפעילות התנדבותית בבית ספר יסודי בקריות, בתפקיד סייע הוראה. תחילה עבד כסייע בכיתה ד', ובהמשך עבד כסייע בכיתה א'. ל-ynet נודע כי בתחילת שנת השירות הציג בושמיץ אישור מהמשטרה על היעדר עבר של עבירות מין.
2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
"ניצל את מעמדו ואת פערי הכוחות ופגע בקטינות פגיעה חמורה וממושכת". כיתה בבית ספר יסודי, ארכיון
(צילום: AP)
לפי הפרקליטות, בזמן שסייע בושמיץ לילדות בזמן השיעור הוא כרע על ברכיו לידן, ותוך כדי שהסביר להן את חומר הלימודים הוא ביצע בהן מעשים מיניים חמורים. במקרה אחר הוא ביצע בילדות את העבירות כשרחצו את ידיהן בשירותים של בית הספר. הוא מואשם בסעיפים של אונס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים בנסיבות מחמירות.
הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. לדברי התובעת, "מדובר בביצוע עבירות במספר רב של קטינות רכות בשנים, ובמספר רב של הזדמנויות. העבירות בוצעו במהלך שעות הלימוד, בכיתה הומה ילדים, מורה וסייעת, בתעוזה רבה וללא עכבות. הנאשם ניצל את מעמדו כסייע הוראה, את פערי הכוחות ומעמדו כלפי הקטינות, ואת הזדקקותן לעזרתו במטלות השיעור, ופגע בהן פגיעה חמורה ומתמשכת".
היא סיפרה כי "מעשיו הופסקו אך בשל חשיפת המעשים על ידי אחת הקטינות בפני המורה, מיד לאחר שביצע בה עבירת מין. המעשים המיוחסים לנאשם מלמדים על היעדר שליטה בדחפיו המיניים ועל מסוכנותו לציבור בכלל, ולקטינות בפרט". השופט ניצן סלמן האריך את מעצרו עד להחלטה אחרת.
הסנגור, עו"ד יאיר רונן, אמר כי המעשים נבעו מ"משבר", וכי לא היה כדוגמתם לפני כן. "רופאים בדקו אותו אחרי המעצר, ואנחנו ממתינים כעת לתוצאות הבדיקות. זה אירוע קשה, לכל המעורבים, הילדות ומשפחותיהן", אמר. "היום קיבלנו את כתב האישום, נלמד אותו ונפעל בהתאם, בתקווה שההליך יסתיים בצורה טובה עבור כולם".
ממשרד החינוך נמסר: "מנהלת בית הספר פעלה וטיפלה באירוע במלוא המקצועיות, ברגישות רבה ועל פי כל הנהלים, תוך ליווי צמוד של אנשי המקצוע מטעם המשרד. כמו כן, מנהלת בית הספר פעלה על פי ההנחיות המתבקשות עם קליטתו של בן שנת השירות בבית הספר".