3 צפייה בגלריה
מירית בראשי
מירית בראשי
הפגנת המרצים בחודש שעבר
משרד האוצר הגיע להסכמות עם איגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות - והשביתה שהחלה לפני יותר מחודשיים הסתיימה הבוקר (ראשון), והמרצים הודיעו כי החליטו לקבל את הסכם העקרונות שגובש עם המדינה. כתוצאה מההסכמות, קרוב ל-38 אלף סטודנטים יוכלו לפתוח את שנת הלימודים, ובימים הקרובים יפרסמו המכללות השונות את מתווה החזרה ללימודים.
באיגוד הסגל האקדמי מסרו כי "ההסכם מהווה שינוי דרמטי בתנאי ההעסקה לסגל שהוגדר כ'זוטר' ב-13 מכללות ציבוריות אחרי כ-30 שנה. עד כה הועסקו כ-7,000 מרצים ב-22 המכללות הציבוריות במודל העסקה פוגעני שכלל פיטורים מדי סמסטר והתעלמות מוותק המרצים. במסגרת ההסכם החדש, יוכלו המרצות והמרצים לעבור למסגרת העסקה שתצמצם את מרכיבי ההעסקה הפוגענית וטענות האוצר לחריגות שכר יוסדרו ללא השבת כספים למדינה". כמו כן ציינו כי המרצים יזכו לשיפור מרכיבי הביטחון התעסוקתי ותנאי ההעסקה ומעמדם ישופרו.
3 צפייה בגלריה
רועי צורף
רועי צורף
אחת מהפגנות המרצים
( צילום: תמר לב-און)
3 צפייה בגלריה
הפגנת הסטודנטים נגד שביתת הסגל הזוטר
הפגנת הסטודנטים נגד שביתת הסגל הזוטר
גם סטודנטים הפגינו
(צילום: שמוליק דודפור )
ד"ר שגיא מעיין, יו"ר ועד המרצים במכללת ספיר שהיה חבר בצוות המו"מ, מסר כי "השינוי ההיסטורי החל בעצם התאגדותנו לראשונה ככוח ארצי. עברנו דרך מפרכת של שלוש שנים ובזכות העמידה המשותפת הגענו להסכם מיטיב הנותן מענה לארעיות שבה הורגלו לעבוד חברי סגל ההוראה". מעיין הדגיש כי "למדנו כי יש לנו כוח איתן להסכמים הבאים. עידן ה'זוטר' אולי עוד לא נגמר, אבל עשינו צעד עצום בדרך לשם".
יו"ר ועד המרצים במכון הטכנולוגי בחולון, רועי צורף, הודה ליו"ר התאחדות הסטודנטים שלומי יחיאב על מעורבותו בקידום ההסכם, והוסיף כי "לאורך השביתה היינו בקשר ישיר עם הסטודנטים, והגבנו ישירות לתסכולם המובן בקבוצות הוואטסאפ והמיילים. אנחנו אוהבים את הסטודנטים שכעסו ואת הסטודנטים שתמכו, מבינים את המחיר שנגבה מהם ומצרים על כך שהגענו לכדי שביתה".
עו"ד איתי סבירסקי, מזכ"ל שותף בארגון 'כוח לעובדים' שייצג את המרצים, אמר כי "במאבק ובהסכם ההיסטורי הזה הסדרנו בהצלחה ברדק שלם בתנאי ההעסקה במכללות הציבוריות, ובד בבד הבאנו שיפור משמעותי בתנאים לרוב המרצים ובסיס ארצי איתן לשיפורים משמעותיים בהרבה בהמשך הדרך".
יו"ר ועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות, פרופ' שמעון גפשטיין, אמר כי מדובר ב"הסכם שיש בו שיפורים בתנאי ההעסקה של המורים מן החוץ והסגל העמית. כשעה לא קלה למשק, פעלנו על מנת להגיע להסכם שיהיה טוב לכולם – יעניק ביטחון תעסוקתי וכלכלי לאלפי המורים".
"עלינו להירתם לתת מענה הולם למצוקת הסטודנטים אשר השביתה הוסיפה בעבורם קושי נוסף. אני מודה לנציגות המורים מן החוץ והסגל העמית על הנכונות להגיע להסכם. תודה גדולה לצוות הממונה על השכר במשרד האוצר ולוועדה לתכנון ותקצוב על עזרתם", סיכם פרופ' גפשטיין.