משפחה פלסטינית, זוג הורים ושמונת ילדיהם, הותקפה הבוקר (ו') לטענת ארגון "בצלם" על ידי קבוצת מתנחלים, סמוך למאחז מצפה יאיר שבאזור הר חברון. ההורים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים בחברון. לפי הארגון הפלסטינים הותקפו על ידי קבוצה של כעשרה מתנחלים רעולי פנים, שזרקו עליהם אבנים ותקפו אותם באלות. צפו בתיעוד מהעימות בין הצדדים.
ב"בצלם" אמרו כי בבעלות המשפחה קרקע סמוכה לאזור אום אל-עראייס (ליד מצפה יאיר), וכי המתנחלים מונעים מהם לעבוד בחלק ממנה באופן קבוע. הליכים משפטיים מתקיימים כעת סביב המחלוקת על הקרקע, אולם המשפחה מגיעה מדי שבת לעבוד בקרקע שאליה כן יש לה גישה, וכך היה גם הבוקר.
3 צפייה בגלריה
שמשת רכב התנפצה מהתקיפה
שמשת רכב התנפצה מהתקיפה
שמשת רכב התנפצה מהתקיפה
(צילום: בצלם )
3 צפייה בגלריה
אחד הפצועים מהתקיפה
אחד הפצועים מהתקיפה
אחד הפלסטינים שנפצעו
(צילום: בצלם )
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה
תיעוד התקיפה
מתוך התיעוד שפורסם
(צילום: בצלם )
התקרית היום מצטרפת לשורה של עימותים שמדווחים מפעם לפעם בין פלסטינים למתיישבים ביהודה ושומרון. רק ביום רביעי האחרון פרסם "בצלם" תיעוד שזכה לתשומת לב גם בעולם, ובו נראים חמישה ילדים פלסטינים בני 8 עד 12 נעצרים על ידי צה"ל בדרום הר חברון, לאחר שהכוח הוזעק לשם בידי מתנחלים.
בתיעוד שפורסם נראים הילדים נלקחים בכוח, בעודם בוכים, לרכבים הצבאיים שהובילו אותם ללא מלווה כלשהו לתחנת המשטרה בקריית ארבע, אף שחלקם מתחת לגיל האחריות הפלילית. התקרית התרחשה סמוך לחוות מעון, כאשר לפי הפלסטינים הילדים קטפו צמחי עכוב. בצבא חשדו שהם נכנסו לשטח בית באזור וניסו לגנוב תוכי או תוכים. הם הוברחו משם בידי המתנחלים, שכאמור הזעיקו את הכוח הצבאי.