מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, עשוי לשוב לתפקידו כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון ולא להמשיך בתפקידו. כך נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות".
בשבועות האחרונים שוחח פרופ' לוי, שנכנס לתפקידו בחודש יוני האחרון, עם כמה ממקורביו והביע בפניהם את הקושי עימו הוא מתמודד ברקע העומס והלחצים. גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי גם במידה ששר הבריאות יולי אדלשטיין, שמינה אותו לתפקיד, יישאר בתפקידו ויבקש מלוי להמשיך ולשמש מנכ"ל משרד הבריאות – הוא יסרב ויעדיף לחזור לניהול בית החולים באשקלון, תפקיד בו הוא משמש משנת 2012. עם המעבר שלו למשרד הבריאות יצא לוי לחופשה ללא תשלום (חל"ת) ובפועל יכול לשוב לתפקידו באופן מיידי בברזילי.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
יחזור לתפקיד הקודם? מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי
(צילום: חזי ולצר, TPS)
"חזי עובר תקופה מאוד לא קלה בתפקיד", מספר אחד ממקורביו. "מנכ"ל משרד הבריאות הוא תפקיד כפוי טובה. אני לא מאמין שהוא יעזוב את התפקיד כל עוד משבר הקורונה מתרחש, אבל אנחנו ככל הנראה לקראת סיומו, והוא יעדיף לשוב לתפקידו בברזילי. בשביל מה הוא צריך את כל הלחץ הזה סביבו? אני מעריך שהוא לא ירצה לסיים את תפקידו".
מקורב אחר ללוי מספר גם הוא על השבועות האחרונים שלו בתפקיד. "לחזי לא הכי קל שם", הוא מספר. "כרגע הקורונה בירידה וזו הזדמנות די טובה בשבילו להגיד שלום ולהיפרד. מי שמכיר את האופי של חזי יודע שהוא תמיד רוצה לעזור, אבל כאדם שמכיר אותו ומדבר איתו, הוא די עייף ושבע מהעסק הזה. זה תפקיד מטורף. אין לו יום ואין לו לילה. להיות מנכ"ל זה 24 שעות ביממה ולכן זה לא בלתי הגיוני שהוא יחזור לברזילי. שם הוא הבוס של עצמו, קובע לעצמו את הלו"ז. צריך גם לזכור שמנכ"ל זו משרת אמון, ודי נדיר ששר חדש ממשיך עם המנכ"ל המכהן. אבל גם אם אדלשטיין יציע לו – הוא לא ימשיך".
2 צפייה בגלריה
בית חולים ברזילי אשקלון
בית חולים ברזילי אשקלון
בית חולים ברזילי באשקלון
(צילום: בית חולים ברזילי)
פרופ' לוי שימש בעבר קצין רפואה ראשי בצה"ל וראש מנהל רפואה במשרד הבריאות. בעת ששימש מנהל ברזילי הביא להקמת חדר המיון הממוגן בבית החולים. מנגד, בדו"ח ביקורת של משרד האוצר עלו נגדו טענות חמורות באשר להתנהלותו הכספית בבית החולים שכונתה "התנהלות מופקרת".
מטעמו של פרופ' לוי נמסר בתגובה כי "הוא אינו מותש וימשיך באהבה את ביצוע התפקיד הקשה והתובעני".
תגובת משרד הבריאות: "הנאמר בכתבה אינו על דעת מנכ"ל משרד הבריאות. המנכ"ל ממשיך בעבודתו התובענית והחשובה בעת הזו במשרד הבריאות ומכיר באתגר ובחשיבות שלה. פרט לכך, מדגיש מנכ"ל המשרד, שכל החלטה שלו נעשית בשיח עם שר הבריאות יולי אדלשטיין שזוכה להערכה רבה".