3 צפייה בגלריה
ארכיון. הביג בן לונדון
ארכיון. הביג בן לונדון
ארכיון. הביג בן לונדון
(צילום: gettyimages)
לאחר שהאיחוד האירופי צירף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות, ועל רקע נתוני התחלואה בקורונה בארץ, פותחות עוד ועוד מדינות ביבשת את שעריהן לישראלים - בתנאים כאלה ואחרים. האחרונות לעשות זאת הן בריטניה, גרמניה, יוון, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, קפריסין ופולין. בימים הקרובים צפויה להצטרף לרשימה גם אוסטריה.
ההחלטה להגדיר את ישראל כמדינה ירוקה היא תוצאה של עבודה דיפלומטית מאומצת של שגרירות ישראל לאיחוד האירופי, שגרירויות נוספות ביבשת ושל משרד החוץ בירושלים, שפעלו מול מועצת האיחוד. היא מתבססת על נתוני התחלואה הנמוכים ושיעור ההתחסנות הגבוה.
ישראל היא הראשונה להתווסף לרשימה הירוקה מאז ינואר, ובכך היא מצטרפת לאוסטרליה, ניו זילנד, רואנדה, סינגפור, דרום קוריאה, תאילנד וסין.

3 צפייה בגלריה
גרמניה אלכסנדרפלאץ ברלין קורונה בית קפה כיסאות ריקות
גרמניה אלכסנדרפלאץ ברלין קורונה בית קפה כיסאות ריקות
גם גרמניה נפתחת לישראל. אלכסנדרפלאץ
(צילום: AFP)
גרמניה דורשת בדיקת PCR שלילית, אך החל מיום רביעי יתקבל פטור מבידוד באמצעות הצגת תעודת מתחסן. דוברת שגרירות ישראל בברלין, שיר גדעון: "בתחילת אפריל הגרמנים שינו את ההגדרה של ישראל והפכו אותה ירוקה. כלומר, מי שמתגורר פה או מי שקיבל היתר כניסה - למשל מסיבות הומניטריות - היה פטור מבידוד. במקביל אמרו לנו שההחלטה לאשר כניסה חופשית מישראל ולפתוח את הגבול מתקבלת בבריסל. עבדנו בתיאום עם המטה ועם השגרירות בבריסל לאיחוד האירופי, כמו גם עם השגרירות בליסבון (הנשיאות התורנית של פורטוגל, א"א). המהלך הזה נשא פירות לקראת סוף השבוע".
ישראלים יכולים כעת להיכנס גם לבריטניה, שדורשת ביצוע בדיקת קורונה אחרי יומיים.
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה אירופה מזג אוויר מצוין אוסטריה וינה מבלים
נגיף קורונה אירופה מזג אוויר מצוין אוסטריה וינה מבלים
אוסטריה אמורה לצרף את ישראל בימים הקרובים למדינות הירוקות. וינה
(צילום: AFP)
דנמרק הודיעה באופן רשמי כי בעקבות עדכון הרשימה של האיחוד מוגדרת ישראל מדינה בקטגוריה צהובה (בדנמרק קיימות שלוש קטגוריות - צהוב, כתום ואדום). המשמעות היא שאזרחי ישראל או תושבים החיים בישראל המגיעים לדנמרק יוכלו להיכנס גם ללא סיבה מיוחדת כבעבר (כמו קרבה ראשונה לאזרח או בעל אישור שהייה בדנמרק). עדיין חלה חובת הצגת בדיקת PCR שלילית, אך אין צורך בבידוד.
צ'כיה הודיעה כי החל ממחר תוגדר ישראל מדינה ירוקה, אך עדיין לא ברור מתי ייפתחו שעריה לתיירים. בשלב ראשון מדובר על כניסה לבעלי היתר (ישראלים המתגוררים במדינה, צ'כים החוזרים הביתה וכו') שיוכלו מעתה לחזור ללא בידוד. ההחלטה הצ'כיה נובעת משיח שהתקיים ביום חמישי בין גורמי ממשל בשתי המדינות (משרדי חוץ, בריאות, תיירות ומינהל תעופה) על הכרה הדדית בתעודות מתחסן.
אוסטריה אמורה לצרף את ישראל בימים הקרובים לרשימת המדינות הירוקות. פולין תגדיר אותנו כמדינה ירוקה ותאפשר כניסה עם תעודת מתחסן ללא בידוד אך עם בדיקת PCR שלילית. אסטוניה צפויה להגדיר את ישראל כמדינה ירוקה החל ממחר.
ראש חטיבת כלכלה במשרד החוץ, אילן פלוס: "מזה כמה חודשים אנחנו מנסים לקדם מהלך של הכרה הדדית בתעודת המתחסן. זה עלה בשיחות של שר החוץ גבי אשכנזי עם העמיתים שלו. כל הנציגויות שלנו בעולם מעלות את זה. כניסה בלי בידוד מאפשרת לאנשים להגיע לביקורים קצרים, בין השאר של אנשי עסקים. במקביל אנחנו מתקדמים עם מדינות בשיח הדיגיטלי גם מבלי לחתום איתן על הסכם הכרה. למשל יוון וקפריסין, שקיבלו את הקוד הישראלי והם יודעים לאמת אם אכן ישראלי שמגיע הוא מחוסן".