2 צפייה בגלריה
בוגי יעלון וגדי איזנקוט
בוגי יעלון וגדי איזנקוט
משה יעלון וגדי איזנקוט
(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שהפך להיות המועמד המחוזר ביותר במערכת הפוליטית, אמר במהלך סוף השבוע בשיחות סגורות כי לא סיכם דבר על הצטרפותו לחיים הפוליטיים וגם לא לאיזו מפלגה להצטרף או מה יהיה מיקומו ברשימה. איזנקוט אמר את הדברים בשיחות עם מקורבים בעקבות דבריו של יו"ר תל"ם, משה (בוגי) יעלון, ולפיהם הוא סיכם כי אם יהיו בחירות איזנקוט יצטרף למפלגת תל"ם של יעלון ויכהן כמספר 2 שלו.
"יש אליי פניות ממפלגות רבות ואני נפגש ומשוחח עם כולם", אמר איזנקוט באותן שיחות. "שום דבר עדיין לא סוכם. ההחלטה אם להצטרף לחיים הפוליטיים ועם מי - תהיה רק כאשר ייקבע מועד הבחירות". איזנקוט נשאל מה השיקולים שלו לקראת ההחלטה האם להתמודד בבחירות, והשיב: "השיקול המרכזי ביסוד ההחלטה הוא האם אוכל לשנות ולהשפיע ולהביא שינוי משמעותי. זה בכלל לא שאלה של תפקידים ומקומות". גורמים המקורבים לאיזנקוט העריכו כי הסיכוי שיצטרף למערכת הבחירות הקרובה הוא 49%-51%, "כאשר כל יום שני המספרים האלה מתהפכים", כלשונם.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד באולפן ynet
יאיר לפיד באולפן ynet
לפיד הופתע מהודעת יעלון
(צילום: קובי קואנקס)
ביום שישי סיפר יעלון על תוכניתו לפרוש מיש עתיד ולהתמודד במסגרת עצמאית בראשות תל"ם יחד עם הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט. הידיעה הבלעדית אודות מהלכיו הפוליטיים של יעלון פורסמה יום לפני כן ב-ynet. לפי בדיקות פנימיות שעשה יעלון, מפלגה כזו יכולה לקבל 16 מנדטים. "כדי לשבור את הגושיות, כנראה שאני ולפיד נצטרך לרוץ בנפרד", אמר יעלון. על השאלה מי יעמוד בראשות המפלגה, השיב: "איזנקוט הבין את הלקח של גנץ. אם הוא ייכנס הוא נכנס למפלגתי, ואני מוביל. צריך לרכוש איזשהו ניסיון פוליטי-מיניסטריאלי שיש לי ואין לו".
ההודעה של יו"ר תל"ם הפתיעה את יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. גורמים ביש עתיד טענו כי לפיד אינו "שובר את הכלים" ואינו מתבטא נגד יעלון מאחר שהוא סבור כי בסוף הוא יישאר איתו יחד. "אני מקווה שבוגי יישאר, הוא איש ראוי ומצוין", אמר לפיד.
גם בסביבת יעלון אומרים שכרגע הוא אינו עוזב את לפיד משום שעדיין לא הוכרזו בחירות, וכל מהלך שנבדק מותנה בכך שהכנסת אכן תתפזר בסוף החודש.
בתוך כך, עולה השאלה האם חברי "דרך ארץ" יועז הנדל וצביקה האוזר, בדרכם למפלגת ימינה? במערכת הפוליטית מעריכים כי השניים צפויים להשתלב במפלגה מאחר שהם מייצגים את הימין המתון, הליברלי והממלכתי.