הצדק עם הרוצח נעשה, אך משפחת הקורבן מייחלת לרגע שבו תוכל להביא אותה למנוחות: יום לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת גזר מאסר עולם ועוד שנתיים על עאווני עמאר זיאדאת מנוף הגליל בגין רצח אשתו אחלאם, סיפרה הבוקר (יום ד') אחותה על הקושי של המשפחה: "הוא לקח גם את החיים שלנו", אמרה האחות אמל עבאס בריאיון לאולפן ynet.
זיאדאת נשלח למאסר ממושך אף על פי שגופת אשתו לא נמצאה עד היום. הבעל ממשיך וטוען, גם אחרי הרשעתו והעונש הכבד שהושת עליו, כי אשתו נחטפה. ב-24 באוקטובר 2016, כשנה לאחר שבני הזוג נישאו, הבעל חנק את אחלאם שהייתה אז בהיריון מתקדם בצימר בנוף הגליל כי חשד שהיא רוצה לעזוב אותו ולמנוע ממנו לגדל את הילד.
2 צפייה בגלריה
אחלאם זיאדאת
אחלאם זיאדאת
אחלאם זיאדאת
2 צפייה בגלריה
עאווני זיאדאת. לא מוכן לספר היכן הגופה
עאווני זיאדאת. לא מוכן לספר היכן הגופה
עאווני זיאדאת. לא מוכן לספר היכן הגופה
בגזר הדין צוין כי בצאתם מהצימר "נשא הנאשם את אחלאם המעולפת על ידיו, השכיב אותה במושב האחורי של רכבו ומאז היא לא נראתה עוד. מהצימר נסע הנאשם לבית אחותו, שאל מעדר מבעלה של אחותו - ועזב את המקום. כעבור כמה שעות הוא חזר לבית אחותו כשהוא מזיע ובגדיו מלוכלכים - והתוודה בפניה כי חנק את אשתו למוות וקבר את גופתה. הנאשם הוסיף כי איש לא ימצא את מקום קבורתה של אשתו המנוחה, ואכן עד לרגע זה לא נמצאה הגופה".

"אפילו עם אימא שלו הוא לא מדבר"

אחותה של המנוחה אמרה היום: "בית המשפט קיבל את ההחלטה הנכונה, אבל זה עדיין מאוד קשה לנו כי אנחנו לא יודעים איפה היא. גם המשטרה עזרה לנו מאוד, הביאו ראיות עם תמונות וסרטונים ועשו את העבודה כמו שצריך. מאוד חשוב לנו שהגופה תימצא".
- העובדה שהיא הייתה בהיריון רק מקשה יותר? "כן, זה קשה מאוד, היא הייתה בחודש השישי".
- ניסיתם לשכנע אותו לספר איפה הגופה? "ברור, אבל הוא לא מדבר עם אף אחד. אפילו עם אימא שלו הוא לא מדבר, וגם בבית המשפט אף אחד מהמשפחה שלו לא היה".

השופטים, בראשות סגנית הנשיא אסתר הלמן שעמדה בראש ההרכב, קבעו כי אין מקום להקל עם הנאשם. "הנאשם רצח בקור רוח את רעייתו הצעירה, בעת שזו נשאה ברחמה את ילדם הראשון. אחלאם הייתה כבת 20 בלבד בעת שתמו חייה רווי הסבל והמכאוב.
"דווקא כאשר עמדה ללדת את ילדה הראשון ולזכות במעט אושר - נגדעו חייה על ידי הנאשם באכזריות. אם לא די בכך, הנאשם הטמין את גופתה של אחלאם במקום לא נודע, אותו הוא נוצר בליבו ובמכוון כדי למנוע איתורה. בכך הוא מונע ממנה קבורה נאותה, ומוסיף סבל בל יתואר למשפחתה".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.