ישראלים רבים בחרו לנצל היום (ג') את הנסיעה החינמית ברכבות, שהותרה בשל יום הבחירות.
בשעות הבוקר נרשמו ביקושים ערים מאוד לנסיעות ברכבת בכל התחנות, בדגש על תחנות נהריה, עכו, כרמיאל, תחנות קו העמק (בית שאן, עפולה, מגדל העמק כפר ברוך ויקנעם כפר יהושע), תחנות תל אביב, ירושלים יצחק נבון ובית שמש.
3 צפייה בגלריה
תורים בתחנת חוף הכרמל ביום הבחירות
תורים בתחנת חוף הכרמל ביום הבחירות
התור בתחנת הרכבת חוף הכרמל
(צילום: הילה אלוני)
הילה אלוני, שהמתינה בתור בתחנת חיפה חוף הכרמל בדרך לקלפי בו היא מצביעה בתל אביב סיפרה כי "היה ממש קשה להשיג כרטיס כניסה לרכבת, פתחתי את האתר שעה וחצי לפני הרכבת שרציתי והכל היה מלא. אאחר קצת אבל העיקר שאספיק להצביע".
עד השעה 9:00 בוצעו קרוב ל-20 אלף נסיעות ברכבת בכל הארץ, ועד 11:00 הכמות הכפילה את עצמה, ו-40 אלף נסיעות בוצעו בסך הכל. לקראת שעות הערב, באזור 20:00, נרשמו על-פי נתוני רכבת ישראל כבר כ-125 אלף כרטיסי נסיעה, וברכבת העריכו כי המספר יאמיר עד ל-180 אלף עד 200 אלף נסיעות - מספר שיא מאז פרוץ מגפת הקורונה.
3 צפייה בגלריה
נוסעים בתחנת חוף הכרמל
נוסעים בתחנת חוף הכרמל
נוסעים בחוף הכרמל, היום
(קרדיט: בארכבת)
ברכבת עדכנו מוקדם יותר על ביקוש ער מאוד לשוברי נסיעה לשעות אחר-הצהריים בכל תחנות תל אביב.
כמו כן, ברכבת הדגישו כי על הנוסעים בכל הארץ, ובדגש על התחנות המצוינות, להנפיק שובר כניסה טרם הגעתם לתחנות באמצעות אתר האינטרנט או מוקד השירות הטלפוני. הרכבת פועלת בתפוסה מוגבלת, הדורשת הזמנת שובר טרם הנסיעה, וללא שובר כניסה לא תתאפשר כניסה לתחנות.
"למען בטיחות הנוסעים ובריאותם, מבקשים ברכבת להתאזר בסבלנות, להימנע מהתקהלויות בכניסה לתחנות וברכבות, ולשמור על הנחיות הבריאות: עטיית מסיכה, שמירת מרחק, וכמובן הנפקת שובר כניסה טרם ההגעה לתחנות", נמסר מרכבת ישראל.
3 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
(צילום: עידו ארז)
במשרד התחבורה הדגישו כי הנוסעים באותם קווי אוטובוס לא יידרשו להציג שום מסמך או תעודה, ולא תחול על הנוסעים מגבלת גיל. בנוסף לכך, לא יהיה צורך בתיקוף הנסיעה באמצעות הרב קו או אחד מיישומוני התשלום.
הנסיעה בקווים שאינם כלולים במאות קווי האוטובוס הבינעירוניים שבחינם, וכן הנסיעה בקווי האוטובוס העירוניים וברכבת הקלה, היא בתשלום גם ביום הבחירות.
הזכאות לנסיעה חינם לאילת או ממנה מאושרת לתושבי אילת בלבד, ומותנית בהצגת תעודת זהות או הודעה לבוחר בקופות הכרטיסים של אגד. לאותם נוסעים יונפק כרטיס הלוך ושוב התקף ליום הבחירות בלבד.
ברכבת ישראל החליטו תחילה שלא לפתוח את הקווים שנסגרים בשעות הערב המוקדמות בעקבות העבודות על פרויקט החשמול, אולם בהמשך הודיעו על שתי רכבות שייצאו בכל זאת בין תל אביב ההגנה לנהריה דרך כל תחנות הביניים. אחת תצא בשעה 20:45 והשנייה תצא ב-21:00.