המחבל החשוד ברצח אסתר הורגן ביער ריחן שבשומרון, שחזר היום (ו') את האירוע בזירה. הוא הודה שרצח את הורגן באמצעות סלע, שאותו הטיח בראשה.
1 צפייה בגלריה
המעצר
המעצר
מעצר המחבל
(צילום: דובר צה"ל )

אתמול, שעות ספורות לאחר ששב"כ התיר לפרסם את דבר מעצר החשוד, שהגיע ליער דרך פרצה בגדר כדי לבצע פיגוע, חשף צה"ל את תיעוד מעצרו, ומסר כי הפלסטיני נעצר בפעילות משותפת של הצבא, של שב"כ ושל כוחות מיוחדים של המשטרה. לאחר מעצרו הועבר לחקירת שב"כ. הלילה מיפו לוחמי צה"ל את בית החשוד ברצח, שנמצא בכפר טורא שליד ג'נין. מצה"ל נמסר כי המיפוי נערך לטובת בחינת האפשרות להריסת הבית.
אסתר הורגן נמצאה ללא רוח חיים ביער ריחן בלילה שבין ראשון לשני. לפני הרצח היא תועדה נכנסת אל השמורה - שממנה לא חזרה. היא הותירה אחריה בעל ושישה ילדים - שתי בנות וארבעה בנים. הקטן שבהם, בן 13, חגג בר מצווה רק לפני כשלושה חודשים.
הורגן יצאה לריצה בסביבות השעה 13:00 בצהריים בשמורת הטבע ביער הסמוך ליישוב, בין אום אל פחם לגזרת ג'נין. בערב, לאחר שלא הצליח ליצור איתה קשר, הזעיק בעלה בנימין את כוחות הביטחון. צוותי הסריקה שכללו יחידת חילוץ שומרון, מתנדבים אזרחים מהישובים הסמוכים, בהם רבש"צים, צוותי סריקה של צבא ומשטרה, החלו בחיפושים אחריה. כאמור, גופתה נמצאה בשעות הלילה.

מוקדם יותר היום צעדו אלפים בשבילים בצפון השומרון וטיילו במסלולים השונים וביער ריחן לזכרה של הורגן. המטיילים, שחלקם יצאו בשיירת רכבים עם דגלי ישראל ממרכז הארץ, השתתפו גם בעצרת לזכר אסתר שהתקיימה ביער ריחן.
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, נשא דברים בעצרת וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך "להכפיל" את היישוב טל מנשה שבו התגוררה אסתר כתשובה לרצח. "הלב שלנו שותת דם", אמר. "אנחנו בוכים וכואבים, אבל לעולם לא מתייאשים".