תושב שכם, בעל לקות שמיעה ודיבור שנורה לפני קרוב לארבעה חודשים במחסום קלנדיה על ידי מאבטחים אזרחיים, מת מפצעיו. משפחתו של הפלסטיני, עבד אל-נאסר חלאוה בן 56, מסרה כי הוא שוחרר מבית החולים לפני כשלושה שבועות ומת היום (ו') לפנות בוקר.
1 צפייה בגלריה
וליד
וליד
חלאוה בבית החולים ולאחר הירי
חלאוה נורה באוגוסט על ידי מאבטחים שחשדו שהוא חמוש בסכין. כמה ימים לאחר הירי, שחזר את האירוע. "הייתי במחסום כשפתאום ירו בי. אני לא יודע למה, לא היה לי כלום", אמר חלאוה ששוחח בשפת הסימנים עם כתב ynet בבית החולים שערי צדק בירושלים שבו אושפז. "אני לא מדבר ולא שומע", העיד על עצמו.
אחיו, אנור, סיפר כי לפני כ-20 יום התקשרו אל המשפחה מבית החולים וביקשו להעביר את חלאוה לבית חולים בשטחי הרשות הפלסטינית. "ביקשנו להשאיר אותו, כי מצבו הבריאותי עדיין לא טוב, אבל לצערי הם לא הסכימו", אמר האח. "נציג בית החולים אמר שהם דיברו עם בית חולים אחר בשטחים שיקבל אותו לאשפוז, אבל זה לא קרה. התקשרנו לכמה ארגונים, כולל לזכויות אדם, אבל זה לא עזר".

אנור סיפר כי אחיו הותיר אחריו שלושה ילדים. "הם חיכו שהוא יחזור אליהם", אמר האח. הוא אמר עוד כי מצבו הידרדר בימים האחרונים. "הוא התקשה בתנועות ולא אכל טוב". הוא הוסיף: "נעביר את הגופה לנתיחה ונתבע את כל מי שהתרשל בעניינו ואת האחראים לירי".
לאחר האירוע נמסר מהמשטרה כי "המאבטחים האזרחיים הפועלים במעבר קלנדיה הבחינו בחשוד שהגיע לכיוון מעבר כלי הרכב – אזור האסור למעבר הולכי רגל. הם קראו לו כמה פעמים לעצור וכשלא עצר הפעילו נוהל מעצר חשוד במסגרתו בוצע לעברו ירי שממנו נפגע בפלג גופו התחתון באורח קל עד בינוני". בעקבות הירי עוכב לחקירה המאבטח שירה בחלאוה.
מבית החולים שערי צדק נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה, אולם דוחים לחלוטין את הטענות השקריות. לשערי צדק אין כל קשר למותו או לכל הידרדרות שהייתה במצבו, שכן פציעתו הייתה פציעה אורטופדית שכלל אינה מסכנת חיים והוא שוחרר לפני יותר מחודש במצב טוב.
"המטופל אושפז בבית החולים במשך תקופה ארוכה בעקבות הפציעה. מעבר לטיפול הרפואי הרחב והמוצלח שקיבל, בית החולים סייע לו ולמשפחתו בטיפול בו במהלך כל תקופת אשפוזו לאחר שכלל הגופים התנערו מטיפול או סיוע לו. למרות שניתן היה לשחררו הרבה לפני, בית החולים נרתם להמשיך את אשפוזו עד שנמצאה חלופה באזור מגוריו בשטחים. המטופל אף היה אמור לשוב לביקורת והמשך טיפול ברגלו. צר לנו על הטענות חסרות השחר בייחוד לאור הטיפול הרפואי הרחב והארוך שקיבל בשערי צדק".