2 צפייה בגלריה
יער עופר. ארכיון
יער עופר. ארכיון
יער עופר. ארכיון
(צילום: אחיה ראב"ד)
המשטרה התירה הבוקר (ראשון) לפרסום שחוקרי מרחב אשר הצליחו לפענח את הרצח של נדאא ברוד, בת 19 מחיפה, שגופתה נמצאה במצב ריקבון מתקדם סמוך ליער עופר בשנת 2005 ובמשך השנים הוגדרה כאלמונית. לפי המשטרה - אחיה האני, שמת כעבור כמה ימים במהלך קטטה, הוא זה שרצח אותה.
גופתה של ברוד זוהתה באפריל האחרון בעזרת התאמה של פרופיל ה-DNA למאגר הארצי, ובעקבות פעולות חקירה נוספות הדגימה הותאמה לבני משפחתה של הצעירה המתגוררים בחיפה. בעקבות מעצרו של אחד מקרובי המשפחה במקרה אחר, נלקחה ממנו דגימת DNA שהתאימה לגופה - מה שהוביל לפענוח התיק.
2 צפייה בגלריה
האייטם מ 2005 ב"ידיעות אחרונות" על מציאת הגופה
האייטם מ 2005 ב"ידיעות אחרונות" על מציאת הגופה
הידיעה על איתור הגופה ב"ידיעות אחרונות"
(מתוך ארכיון "ידיעות אחרונות")
הוריה של ברוד נעצרו במהלך חודש דצמבר האחרון והיו עצורים במשך מספר שבועות, בחשד שהיו מעורבים במותה של הבת. האב היה מיוצג על ידי עו"ד תמי אולמן ושאדי סרוג'י, והאם על ידי עו"ד תומר נווה. ההורים טענו כי נעשה להם עוול עם מעצרם למשך חודש ימים. "לאורך כל הדרך טענו לחפותנו, והעובדה היא כי שוחררנו", אמרו. "אנחנו מקווים שהתיק נגדנו ייסגר בקרוב".
"חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר ניהלו חקירה סמויה ומורכבת שבמסגרתה בוצעו מגוון פעולות, בהן גביית עדויות, איסוף מידע באמצעים שונים, לצד עבודת זיהוי פלילי מקיפה", ציינו במשטרה. "עם התפתחות החקירה, עלה כי המנוחה נרצחה ע"י אלימות קשה ולאחר מכן נקברה ביער עופר, כאשר על-פי החשד כלל הממצאים הובילו לכך כי נרצחה על-ידי אחיה, שהיה בן 22 בעת האירוע, בשל אי שביעות רצונו מאורחות חייה".