5 צפייה בגלריה
אמיר רז, דיאנה דדבייב ז"ל
אמיר רז, דיאנה דדבייב ז"ל
קשר את הילדים - ורצח את אימם לעיניהם. אמיר רז ודיאנה דדבייב
חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי קבעה כי אמיר רז, השוטר שנאשם ברצח אשתו דיאנה דדבייב, כשיר לעמוד לדין. משפחתה של דיאנה הגיעה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד והטיחה ברז, שהשתתף בדיון דרך הזום: "תרים את הראש, תרים את העיניים, אפס. רצחת ואנחנו נסבול".

"הגענו היום כדי להבין מה ההחלטה בנוגע להסתכלות הפסיכיאטרית", אמרה מריאנה, אחותה של דיאנה, "לצפות בעוד ניסיון עלוב של הרוצח לא לקבל את עונשו כמו שצריך לאחר שרצח את אחותי תוך כדי תכנון מזעזע. הוא דקר אותה, הרביץ לה, ירה לה בראש. זה מתוכנן, יכולים להרגיש אותו, לראות אותו, להריח אותו. לא רק שהוא רצח את דיאנה, הוא רצח גם את הנשמות של הילדים ואנחנו יכולים לראות את זה בהתמודדות היום יומית שלנו איתם".
"רציתי שהוא יסתכל עלינו בעיניים ושיראה אותנו", הוסיפה מריאנה, "אבל אני חושבת שבן אדם שעשה מעשה כזה זה לא יזיז לו - להסתכל בי או באמא שלי בעיניים. נמשיך להגיע לכל דיון. גם בשביל דיאנה וגם בשבילנו הנשים. נמשיך להגיע לתת את הקול שלנו כדי שהרצח הבא לא יקרה".
5 צפייה בגלריה
דיון בבית המשפט המחוזי בלוד בעניינו של אמיר רז, השוטר הנאשם ברצח אשתו דיאנה דדבייב ז"ל
דיון בבית המשפט המחוזי בלוד בעניינו של אמיר רז, השוטר הנאשם ברצח אשתו דיאנה דדבייב ז"ל
נלי ומריאנה דדבייב היום בבית המשפט המחוזי בלוד
(צילום: ניצן דרור)
"הייתי בטוחה שהוא כשיר לדין", אמרה נלי, אמה של דיאנה, "הוא הפך את החיים שלנו מהקצה עד קצה. אנחנו נסתדר, אנחנו נעמוד, אנחנו נהיה גדולים וחזקים. אני רוצה שהוא יסבול על כל דבר שהוא עשה. זה לא יעבור לו ככה בשתיקה. שיהיה בטוח שאני אני מאחלת שהוא יסבול".
"הוא רצח בדם קר", המשיכה נלי, "מחושב, מתוכנן. הוא רצח אותה והילדים ראו את כל זה. הוא רצח לא רק אותה, אלא את כל המשפחה שלנו".
5 צפייה בגלריה
 אמיר רז בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד
 אמיר רז בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד
אמיר רז בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד
(צילום: ניצן דרור)
המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה את כתב האישום בעניין רז בחודש פברואר האחרון. בנוסף לרצח אשתו, רז מואשם גם בתקיפת קטין בידי אחראי, והתעללות בקטין בידי אחראי. מאז הרצח הוא במעצר. לאחר הגשת כתב האישום הופנה רז להסתכלות פסיכיאטרית אצל הפסיכיאטר המחוזי.
הרצח אירע ביום שישי, 5 בפברואר. חובשי מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו על אישה ללא סימני חיים וקבעו את מותה במקום. מכתב האישום עלה כי ביולי האחרון חלה התערערות במערכת היחסים של השניים, ורז עזב את ביתם למשך שלושה שבועות. לאחר מכן, שב הביתה בהחלטה משותפת של בני הזוג.
5 צפייה בגלריה
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
נרות מחוץ לביתה של דיאנה אחרי הרצח
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת הרצח בנעלה
(צילום: נדב אבס)
ביום הרצח בשעות הבוקר, החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, בעקבות חשד של דדבייב כי רז בוגד בה. בזמן הוויכוח שפכה דדבייב על רז כוס קפה פושר. בשלב זה, עלה רז לחדר הוציא מהכספת בחדר הארונות את אקדחו האישי, שנשא מתוקף תפקידו, ושם אותו בנרתיק על מותנו.

הוויכוח בין השניים המשיך, רז יצא מהבית ולאחריו גם דדבייב. כשהשניים חזרו הוויכוח ניצת מחדש. בשלב זה רז הוציא חבל באורך 8.2 מטרים, קרא לילדיהם והושיב את שלושת הגדולים על כסאות בסלון כדי לקשור אותם, בעוד שהתינוק ישב בכיסא אוכל צמוד אליהם. רז לקח סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניח על שולחן פינת האוכל. כשדדבייב הבחינה בילדים על הכיסאות היא צעקה לעבר רז והוא החל להכות אותה לעיניהם. הוא תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך לכיוון דלת הכניסה, הצמיד את ידו לצווארה וחנק בחוזקה.
בזמן המאבק דדבייב צעקה לילדה בת ה-7 לקרוא לשכנה לעזרה. הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות, אך רז אחז בה והפיל אותה וגרם לה לחבלות. הוא מנע מאשתו לברוח, לקח את סכין המטבח ודקר אותה שתי דקירות בירך. דדבייב המשיכה להיאבק, ניסתה לקחת את הסכין, ובשלב זה רז הוציא את האקדח מתוך הנרתיק ולעיני ילדיהם, תוך שדדבייב מתחננת על חייה, ירה כדור בירך ולראשה.
אחרי הירי רז צעק לעבר הילדים: "יש! עכשיו אין אמא". לאחר מכן רז שחרר את הילדים והתקשר לאמו ומפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם.