1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מורה בית הספר מחריש שנעצר בחשד שאיים על תלמידים כי "יהרוג אותם", הגיש היום (ב') תלונה במח"ש נגד אביה של אחת התלמידות - קצין משטרה תושב העיר - וכן נגד תחנת משטרת עירון. המורה טוען כי מדובר בתלונה כוזבת שהתקבלה לאחר שמתח ביקורת על התנהגות בת הקצין - שמצדה ייחלה למותו. במח"ש מסרו כי "התלונה התקבלה ותטופל כמקובל".
המורה, בן 34 מעמק יזרעאל, נעצר בשבוע שעבר בחשד שהתעמת עם תלמידיו בכיתה ה' בבית הספר במקום - ואיים כי יפגע בהם.
החקירה החלה לאחר שהורים הגיעו לבית הספר, התקהלו במקום וטענו על דבר האיומים מצד המורה. מנהלת המוסד החינוכי הזעיקה את המשטרה, שגבתה עדויות משני הורים.
בעקבות כך נעצר המורה לחקירה - שבה הכחיש את המיוחס לו. בין היתר הוא טען כי התקשר לאביה של תלמידה, אותו קצין משטרה, ושיתף אותו בכך שבתו לא מתנהגת כראוי ואף אמרה לו שהיא מייחלת למותו בפני כל התלמידים.
לדבריו, הבת צורפה לשיחה שהוקלטה שבה היא נשמעה אומרת שהיא שונאת את המורה ורוצה במותו. בתגובה אמר הקצין למורה: "אתה לא רוצה שיקרה משהו שבועיים לפני סיום השנה". המורה טען גם כי מדובר בתלמידה שצמודה אליה סייעת, שלא הגיעה באותו היום שאירע העימות לכאורה.
במשטרת עירון החליטו לעצור את המורה להמשך חקירה בחשד לאיומים. בדיון הארכת מעצר, שנערך בבית משפט השלום בחדרה, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשבעה ימים - אולם בקשתה נדחתה.
בהחלטתו קבע השופט אהוד קפלן: "לא מצאתי שקיימת עילת מעצר של מסוכנות. מדובר ככל הנראה בדברים שנאמרו ברגע של ויכוח או זעם, אם בכלל נאמרו". השופט הורה לשחרר את המורה בתנאי אחד והוא אי-יצירת קשר על תלמידי הכיתה למשך שבוע.
היום כאמור הגיש המורה תלונה נגד אב התלמידה, ונגד משטרת עירון "בשל התנהלותה". במחלקה לחקירות שוטרים מסרו כי "התלונה התקבלה ותטופל כמקובל".