5 צפייה בגלריה
קצין צה"ל הותקף בכינרת
קצין צה"ל הותקף בכינרת
קצין צה"ל שהותקף בבית החולים
כתב אישום הוגש אתמול (חמישי) נגד גבר בן 29, תושב שיבלי שבצפון הארץ, בגין תקיפת קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף בחודש שעבר בכינרת, איומים וגרימת חבלה חמורה. לפי האישום, שהוגש בבית משפט השלום בטבריה, אדם נוסף היה מעורב בתקיפה אולם הוא טרם אותר.
המקרה אירע בחוף גופרה בכינרת, בזמן שהקצין נפש עם בנותיו בחוף שמוגדר שקט שבו חל איסור על השמעת מוזיקה רועשת. לפי המתואר, לידם בילתה קבוצה שכללה בני זוג ואדם נוסף, והם שמעו מוזיקה קולנית. הקצין ביקש מהם להנמיך, ולאחר שהם סירבו הוא פנה למנהל החוף, שגם כן פנה אליהם בבקשה דומה.
אולם האירוע המשיך. השניים איימו על הקצין: "הפעם אנחנו מדברים איתך בטוב, בפעם הבאה לא יהיה לך טוב".
5 צפייה בגלריה
חוף גופרה
חוף גופרה
חוף גופרה, ארכיון
(צילום: גיל מועלם רשות הכינרת )
5 צפייה בגלריה
קצין צה"ל הותקף בכינרת
קצין צה"ל הותקף בכינרת
הקצין בבית החולים לאחר התקיפה
בהמשך התברר כי הקצין ניגש להנהלת החוף פעם נוספת, והם המליצו לו להזמין משטרה. ניידת שיטור קהילתית הגיעה למקום ושוטר הזהיר את השניים. זמן קצר לאחר מכן, הם שוב התקרבו למקום שבו ישב הקצין, קיללו אותו ואיימו עליו, הכו אותו באגרופים ובין היתר זרקו עליו בקבוק זכוכית.
הקצין הצליח להגיע אל תיקו ושלף מתוכו אקדח, והבריח את השניים שעזבו את החוף. הוא פונה לבית החולים ואושפז למשך יומיים. בין השאר הוא סבל מסדק בגולגולת, נפיחויות וחבלות בשפתיים.
כאמור, האדם הנוסף שהשתתף בתקיפה עדיין לא זוהה. לגבי הנאשם, אף שמיוחסות לו עבירות חמורות, בית המשפט סירב לבקשת המשטרה להשאיר אותו במעצר עד תום ההליכים נגדו. גם בית המשפט המחוזי דחה את ערעור המשטרה על החלטת השחרור, וכעת הוא נמצא במעצר בית.
עו"ד אייל אלון, המייצג את הקצין, אמר מוקדם יותר כי ההחלטה לשחרר את הנאשם "מצערת". על האירוע הוא אמר: "מרשי הגיע עם ילדיו הקטנים לנפוש בכינרת והוא בחר בחוף שקט ומשפחתי. הוא לא שיער בנפשו שהוא יגיע לבית החולים עם סדק בגולגולת, שהוא יעבור תקיפה ברוטלית ואכזרית לעיני ילדיו.
5 צפייה בגלריה
עו"ד אייל אלון. "טראומה לקצין ובעיקר לבנותיו"
עו"ד אייל אלון. "טראומה לקצין ובעיקר לבנותיו"
עו"ד אייל אלון. "טראומה לקצין ובעיקר לבנותיו"
"מדובר בטראומה לא רק למרשי, אלא במיוחד לילדיו שהיו עדים לתקיפת אביהם", הוא הוסיף, "התקיפה הופסקה רק לאחר שמרשי חשף את נשקו, תוך תעצומות נפש אדירות שלא להשתמש בו לנוכח האיום על חייו".
עו"ד אלון ציין לטובה את המשטרה שפעלה במהירות וכעת מנסה לאתר את התוקף השני. "בימים אלה, כשמדי שבוע יותר מ-70 אלף אנשים מבקרים בכינרת, חובה על המשטרה לנהוג באפס סובלנות כלפי אלימות ותוקפנות".
עו"ד עמיד מוקטרן ועו"ד אלעד סוויסה, המייצגים את הנאשם, מסרו כי הוא מכחיש את המיוחס לו: "על פניו מדובר באירוע עם מספר מעורבים, אנחנו בטוחים שהדברים יתבהרו בהמשך בפני בית המשפט".
5 צפייה בגלריה
חוף ברניקי/צינברי שבכינרת
חוף ברניקי/צינברי שבכינרת
המשטרה תגברה כוחות בשל עומסי מבקרים. הכינרת
(צילום: טל נחשון, איגוד ערים כינרת )
המשטרה מסרה: "המשטרה רואה בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובהתאם, עם קבלת הדיווח אודות המקרה נפתחה חקירה ונעצר חשוד אחד במעשה. עם סיום חקירתו הוגש נגדו כתב אישום עם בקשה למעצר עד לתום ההליכים. במקביל, המשטרה ממשיכה בחקירה במטרה לאתר מעורב נוסף".
המשטרה ציינה כי בשל כמות הנופשים הגדולה באזור הצפון בתקופה זו, מאז תחילת הקיץ, היא תגברה את נוכחותה באתרי הנופש.
סביב הכינרת פועלים כיום 15 חופים המוגדרים 'שקטים', שבהם אסור להשמיע מוזיקה רועשת. בחופים הללו קיימת אכיפה משטרתית מוגברת, בגיבוי מצלמות אבטחה. במשטרה אמרו כי מתחילת עונת הקיץ ועד כה התקבלו דיווחים על שלושה אירועים אלימים כולל המקרה האחרון. האחרים התרחשו בחוף כורסי ובטיילת בטבריה.