"תוך שניות הייתי על הרצפה. תחושה של פחד וחוסר אונים": יעל שרפר, תושבת השומרון, נפלה אתמול קורבן לשוד ליד קריית נטפים, לאחר שפלסטינים התנגשו ברכבה ושלפו אותה מהרכב. האירוע תועד במצלמת אבטחה וטרם נעצו חשודים במעשה למרות שצה"ל והמשטרה ביצעו סריקות לאחר האירוע. תופעת שודדי הרכב ביהודה ושומרון מוכרת מאוד לתושבים ואף לגורמי הצבא והמשטרה.
בשיחה עם ynet שחזרה היום (רביעי) שרפר את רגעי האימה. "הייתי בדרכי הביתה מהעבודה בקריית נטפים. הגעתי לצומת שדי קרובה לשער היישוב ואז שמעתי בום. באותו זמן הייתי בשיחה עם בעלי ואמרתי לו שנכנסו בי מאחור. ראיתי במראה את הנהג נשאר ברכב ופתחתי את החגורה. הייתי בטוחה שמדובר בתאונה רגילה, ואז משום מקום אני רואה מול הפנים שלי דמות מפחידה במבט מאיים. הוא לא אמר דבר ותפס אותי בחוזקה, בזמן שאני אוחזת בהגה ובעלי איתי על הקו צועק 'אל תצאי מהרכב'. אך השודד משך אותי וזה היה חסר סיכוי. תוך שניות מצאתי את עצמי על הרצפה", סיפרה.
2 צפייה בגלריה
יעל שרפר שנשדדה ע"י שודדי רכבים בשומרון
יעל שרפר שנשדדה ע"י שודדי רכבים בשומרון
"הייתי בטוחה שאני מקבלת כדור לראש". יעל שרפר
2 צפייה בגלריה
תיעוד גניבת רכב בקריית נטפים שבשומרון
תיעוד גניבת רכב בקריית נטפים שבשומרון
תיעוד מגניבת הרכב
בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה רכב השודדים אורב לרכבים שמגיעים לצומת, כשהרכב ובו שרפר מגיע לצומת. רכב השודדים עולה לכביש ומתנגש קלות ברכבה מאחור. אחד השודדים יוצא מהרכב וניגש לשרפר שפותחת את הדלת כדי לראות מה קרה ואז מושך אותה ומשליך אותה החוצה. היא מתוך בהלה נמלטת לצד הדרך. רכב נוסף שהיה בקרבת מקום מנסה לחסום את רכב השודדים אך לשווא.
"התחושה היא קשה. של אובדן ביטחון", אמרה שרפר. "הייתי בטוחה שזה לא שוד אלא רגעיי האחרונים ועוד רגע אני מקבלת כדור בראש. תחושות קשות של פחד וחוסר אונים שאני לא מאחלת לאף אחד".
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אומר כי "תופעת שוד הרכבים משתלבת מצוין באווירת חוסר המשילות של הממשלה, ובאירועי הטרור הרבים שהיו בלוד, בשומרון, בעוטף עזה וגם בירושלים. בסופו של דבר הסיפור מתחיל בהרתעה". לדבריו, "אגף הביטחון של המועצה הוציא סרטון הסברה והדרכה איך צריך לפעול תושב בסיטואציה כזו, אבל זה כלל לא העניין. מה שימנע את הדברים הללו הוא החזרת ההרתעה".
יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרוןיוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרוןצילום: גור דותן
חוליות השודדים, בדרך כלל מיהודה ושומרון, אורבות לנהגים על הצירים באזור ומנצלות את הקרבה לערים הפלסטיניות. בחלק מהמקרים אף נפגעים הנהגים והחשש העיקרי הוא מפיגוע חבלני שעלול להתפתח כתוצאה מהשוד. בדרך כלל מחפשים השודדים טרף קל כמו נשים שנוהגות לבדן או קשישים בכדי להוציאם מהרכב במהירות ולהימלט למרכזי הכפרים. מעת לעת במבצעים של המשטרה והצבא נעצרות חוליות כאלה אך התופעה ממשיכה.