אחד המועמדים הרפובליקנים בבחירות לתפקיד מושל קליפורניה עורר ביום שלישי סערה – כשהביא דוב לעצרת הבחירות שלו. ארגונים למען בעלי חיים זעמו על התעלול היחצ"ני.
בסתיו הקרוב יהיו בקליפורניה בחירות מוקדמות לתפקיד המושל: החוק במדינה מאפשר לערוך משאל עם על החלפת המושל אם נאספות חתימותיהם של 12% מהמצביעים בבחירות הקודמות. הרפובליקנים מקדמים כעת מהלך להדחת המושל הדמוקרטי גווין ניוסם. הדרישה להדיח אותו מהתפקיד הגיעה לאחר ביקורת נוקבת על הטיפול שלו בקורונה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: gettyimages)
בין המועמדים הרפובליקנים שינסו להדיח את ניוסם נמצאת קייטלין ג'נר, טרנסג'נדרית ולשעבר ספורטאית אולימפית שידועה גם כבת משפחת קרדשיאן. מועמד נוסף הוא איש העסקים ג'ון קוקס. הוא התמודד מול ניוסם בבחירות לתפקיד המושל ב-2018, והפסיד ליריבו הדמוקרטי בפער של 24%.
סיסמת הבחירות של קוקס היא "היפה והחיה": "היפה" הוא ניוסם, שנחשב לפוליטיקאי נאה ועומד בראש המדינה שבה נמצאת הוליווד. קוקס מכנה את עצמו "החיה" ומבטיח לשנות את הפוליטיקה בקליפורניה. בכרזות הבחירות של קוקס מופיעה דמותו של דוב חום.
"הפוליטיקאים היפים אכזבו את קליפורניה", אמר קוקס בעצרת הבחירות בסקרמנטו. "אנחנו צריכים שינויים גדולים – וחייתיים – כדי להציל אותה. אני אקצץ במסים, אהפוך את קליפורניה למקום בר-השגה ואזעזע את סקרמנטו". לצדו של קוקס הופיע דוב מסוג "קודיאק" – הדוב החום הגדול ביותר. הדוב, "טאג", שוקל כ-500 ק"ג.
הדוב "טאג" נולד בשבי, ועבר אילוף כדי להופיע בסרטים ובתוכניות טלוויזיה. השימוש בו למטרות יחצ"ניות עורר זעם בקרב ארגונים למען זכויות בעלי חיים, בראשם PETA. בארגון אמרו כי "מביש ומצער שניצלו את 'טאג' בצורה כזאת".