זיו זינגר בת ה-17 השתתפה במסיבת סיום הלימודים של שכבת י"ב בתיכון מור מטרו-ווסט שברעננה - ונדבקה בנגיף הקורונה עם עוד עשרות תלמידים נוספים. "אנחנו מתנצלים, אבל לא היו הנחיות שנוגדות את קיום המסיבה", אמרה היום (רביעי) בריאיון לאולפן ynet. ההדבקה ההמונית - כ-50 תלמידים מתוך 155 שהשתתפו במסיבה - נבעה, ככל הנראה, משני תלמידים שנדבקו בקורונה ולא היו מודעים לכך.
2 צפייה בגלריה
זיו זינגר חולת קורונה מבית הספר ברעננה
זיו זינגר חולת קורונה מבית הספר ברעננה
"דואגת מהמשפחה". זיו זינגר
(צילום: שחר גולדשטיין)
איך התנהלה המסיבה? כולם היו עם מסכות ושמרו על מרחק שני מטר? "זה לא בדיוק מה שקרה, אבל כן שמרנו על הנהלים. היו שם מסכות, היה מרחק יחסית, בדקנו חום בכניסה ומילאנו הצהרות בריאות. היו גם חומרי חיטוי ואני באמת השתמשתי בהם".
המסכה באמת הייתה עלייך? "כמובן שזה לא בשליטתנו, היו כאלה שלא היו עם מסכות, אבל גם ברחוב ובקניון פגשתי אנשים בלי מסכות. זה לא מצדיק את מה שקרה, כי בכל זאת אנחנו עם 50 חולים ממסיבה אחת".
המסיבה הייתה במקום סגור? "כן, המקום היה סגור. זה היה מועדון בעיר, ובמבט לאחור אני חושבת שלא הייתי מגיעה למסיבה - וככה גם עוד ילדים".
2 צפייה בגלריה
בית ספר מטרו ווסט ברעננה
בית ספר מטרו ווסט ברעננה
"הרבה ילדים הופתעו שהם חיוביים". תיכון מור מטרו-ווסט ברעננה
(צילום: רענן בן צור)
קיבלתם תגובות זועמות? "כן, זה החלק שהיה נורא קשה. אנחנו בכל זאת נערים בני 18-17, לפני גיוס, ורוצים לחגוג. קיבלנו תגובות נורא קשות, שוכחים שאנחנו בכל זאת נערים".
אבל אתם לא ילדים בני 6, תכף תלכו לצבא. אין לכם אחריות אישית? "נכון. אנחנו כן מתנצלים על זה ומבינים שזו הייתה טעות, אבל המסיבה התנהלה באופן חוקי. לא היו שום הנחיות שנוגדות את זה, לא עשינו את זה באופן מוסתר. היינו צריכים לקחת יותר אחריות, אבל בכל זאת לא צריך לפנות בצורה כזאת".
מה אומרים ההורים? "אמא שלי התבאסה שהלכתי למסיבה, אבל גם לא חשבנו שזה יקרה פשוט, זה לא היה משהו שנראה לעין".
טוב זה הנגיף. איך את מרגישה? "עד שגילינו שיש עוד ילדים עם חום הייתי בטוחה שאני מצוננת, התסמינים לא נראים לעין בכלל. קצת לא הרגשתי טוב, אבל כשקיבלתי את תוצאות הבדיקה שהראו שאני חיובית הייתי בהלם. גם הרבה ילדים מהשכבה שלי ככה, זה היה נורא מפתיע. הדבר הכי קשה זה המשפחה, מזה אני הכי דואגת".